Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

"Autostrada Firm Nowych Technologii" Od słów do konkretów

Autor: Marcin Pronobis
18-12-2001 00:00

"Tak jak Państwo staracie się przezwyciężyć lukę technologiczną, tak mój resort pracuje nad zmniejszeniem luki infrastrukturalnej, spowodowanej długotrwałym niedoinwestowaniem, nadmiernym zużyciem technicznym oraz zaniżaniem odpowiednich standardów" - napisał do zebranych na krakowskiej konferencji "Autostrada Firm Nowych Technologii" Marek Pol - minister infrastruktury.

Konferencje z cyklu "Nowy Przemysł" na stałe weszły do kalendarza imprez Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości i Miesięcznika Gospodarczego "Nowy Przemysł". Przez tę inicjatywę pracownicy PTWP realizują misję firmy, której to celem jest udział w restrukturyzacji polskiego przemysłu, promowanie inicjatyw na rzecz rozwoju gospodarki i kreowanie idei nowoczesnej gospodarki.
Krakowska konferencja łączyła trzy wspomniane zagadnienia i dlatego do najistotniejszych należała część poświęcona projektowi Jerzego Szymury, prezesa 2Si. Inicjatywę przyjęło się już nazywać polską Doliną Krzemową, jednak Jerzy Szymura woli nazwę "Autostrada Firm Nowych Technologii". Pomysłodawca planuje połączyć w jeden organizm firmy informatyczne z czterech województw: dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego i małopolskiego. Andrzej Kosiór - wicemarszałek województwa dolnośląskiego, w swoim wystąpieniu poszedł odrobinę dalej. Podkreślił bowiem fakt, iż z Wrocławia do Drezna jest naprawdę blisko. - Dlaczego więc ograniczać się do czterech województw. W kontekście rozwoju europejskiego warto pamiętać o partnerze niemieckim, być może z nim uda nam się zrobić jeszcze więcej - mówił marszałek.
Po raz pierwszy na temat Autostrady dyskutowano w marcu br., podczas konferencji "Nowy Przemysł" w Katowicach. Tam Jerzy Szymura przedstawił kilka faktów. Dynamiką zysków firmy ze wspomnianych województw wyprzedzają przedsiębiorstwa z innych regionów Polski. W promieniu 600 km od potencjalnej Autostrady znajduje się sześć stolic państw europejskich, są tutaj cztery lotniska. Komunikacja kolejowa pozwala na bezpośrednią wymianę handlową z Pragą, Bratysławą, Budapesztem, Berlinem, Dreznem, Lwowem i Kijowem. Największe w Polsce zagęszczenie sieci kolejowej pozwala na dotarcie do wszystkich miast regionu. Do Zagłębia Dąbrowskiego dociera szerokotorowa linia kolejowa, która może stać się najtańszym kanałem przewozowym łączącym kraje UE z ogromnym rynkiem zbytu - Rosją.
Olbrzymi potencjał pomysłu zauważyli już przedstawiciele władz samorządowych województw, przez które Autostrada miałaby przebiegać. Pewnie dlatego, na konferencji, pojawiły się ich delegacje. Jerzy Jedliński - wiceprezydent Krakowa, Lucjan Kępka - wicemarszałek województwa śląskiego, Janusz Sepioł - wicemarszałek województwa małopolskiego, wspomniany wcześniej Andrzej Kosiór - wicemarszałek województwa dolnośląskiego i Stanisław Jałowiecki - marszałek województwa opolskiego, zgodnie podkreślali, koniec dyskusji, trzeba rozpocząć konkretne działania. Owe konkretne działania poznamy podczas spotkania we Wrocławiu, które zaplanowano na 27 listopada. Z powodów technicznych do tego spotkania wrócimy w styczniowym numerze "Nowego Przemysłu".

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP