PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Biznes w komórce

Autor: oprac. (ru)
11-09-2001 00:00

Na długo przed pojawieniem się w Polsce usług telefonii komórkowej opartych na łączności UMTS - przy skromnym zainteresowaniu technologią GPRS i nie docenionym WAP-ie - na naszych oczach powstaje rodzimy m-biznes ("biznes przenośny").

Pierwsze wdrożenia systemów skierowanych w stronę biznesu mobilnego podjęły instytucje finansowe, które począwszy od spersonalizowanych usług na tradycyjny telefon aż po bankowość internetową, dostarczyły użytkownikom usługę kompletnie wyprowadzoną poza mury banków. Eksperymenty mobilne podjęły również niektóre otwarte fundusze emerytalne (OFE). Do czołówki dołączyły polskie telekomy. Praktyką wielu spółek internetowych - głównie portali - stało się tworzenie programów lojalnościowych.
W gruncie rzeczy każdy operator sieci GSM w Polsce - Era, Idea, Plus - dostrzegł potencjał rozwiązań m-biznesowych. Operatorzy włączyli do każdej z taryf biznesowych wyraźny element wspomagający "przenośny biznes" klientów. Co więcej - oferują usługi, które na bazie własnych sieci, umożliwiają zarządzanie zasobami ludzkimi lub rzeczowymi. Polska Telefonia Cyfrowa (Era GSM) i spółka Finder - w maju bieżącego roku - ogłosiły plany uruchomienia w Polsce pierwszej usługi do lokalizacji i zarządzania samochodami w oparciu o systemy GSM i GPS. Dzięki ciągłej łączności pojazdu z centralą operatora GSM, przez zainstalowany moduł, odbywa się "zarządzanie flotą" - bo tak się nazywa ta usługa - i stały kontakt, nawet poza granicami kraju. Usługa pozwala m.in. na faktyczne zlokalizowanie pojazdu, sprawdzenia jego stanu nie tylko na podstawie nieprzerwanego ruchu w terenie, ale także po tym, czy ma włączony zapłon. Możliwe jest zablokowanie samochodu - wyłączenie zapłonu i włączenie alarmu. Moduł rejestruje do tysiąca zdarzeń związanych z pojazdem. System pozwala na pełny nadzór nad samochodami jednej firmy - szczególnie przedsiębiorstwa transportowo-spedycyjnego lub kurierskiego, pojedynczych aut, pojazdów objętych monitoringiem i ochroną mienia.
W czerwcu br. Idea GSM - z nietuzinkowymi partnerami rynku rozwiązań teleinformatycznych - prowadziła dużą kampanię informacyjną związaną z taryfą Meritum. Taryfa ta w całości dotyczy wsparcia dla biznesu. Szereg usług realizowanych jest w postaci szybkich komunikatów (centrum wiadomości SMS w usłudze SMS Bearer) czy informacji kierowanych przez WAP (WAP Corpo).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP