wnp.pl - portal gospodarczy

Centra Usług Wspólnych, czyli razem taniej

Autor: Jarosław Maślanek
21-09-2010 00:00
Centra Usług Wspólnych, czyli razem taniej
- Powodem utworzenia Centrum Usług Wspólnych EdF Polska było ujednolicenie i zintegrowanie wielu funkcji operacyjnych, wykonywanych dotychczas niezależnie w dziesięciu spółkach grupy - twierdzi Philippe Castanet, prezes zarządu EdF Polska. <b>Artur Jeziorowski<br>
Ernst&Young</b><br><br>

Potrzebny lider Na wdrożenie centrów usług wspólnych decydują się organizacje działające w zasadzie we wszystkich branżach i sektorach, w tym także w sektorze przemysłowym. Zazwyczaj realizują te same procesy w modelu rozproszonym, w wielu lokalizacjach, z powielonym aparatem zarządczym i z niedoskonałą kontrolą centralną. W porównaniu z innymi podmiotami gospodarczymi wykazują się niską efektywnością kosztową i procesową funkcji. Decydują się na optymalizację procesów i funkcji oraz ograniczenie kosztów działań, szczególnie w obrębie funkcji wsparcia. Jest kilka czynników kluczowych dla udanego wdrożenia SSC. Pierwszym jest stworzenie wiarygodnego business case - analizy opłacalności określającej cele reorganizacji i plan dojścia. Konieczne będzie też wyznaczenie silnego przywództwa i aktywnych liderów zmian wspieranych przez sprawne decyzje sponsorów przedsięwzięcia i właściwy system motywacyjny. Wśród procesów realizowanych w centrach usług wspólnych przeważają dziś te wspierające działalność kluczową, a więc m.in. procesy finansowo-księgowe, usługi teleinformatyczne oraz procesy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Centra Usług Wspólnych pozwalają na ograniczenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw, zwłaszcza tych dużych, o rozproszonej terytorialnie strukturze. Do centrów przekonuje się coraz więcej podmiotów z sektora przemysłowego.

Powodem utworzenia Centrum Usług Wspólnych w EdF Polska było ujednolicenie i zintegrowanie wielu funkcji operacyjnych, wykonywanych dotychczas niezależnie w dziesięciu spółkach grupy. Projektem objęte zostały Elektrownia Rybnik, Elektrociepłownie Wybrzeże, Elektrociepłownia Kraków, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja, Toruńska Energetyka Cergia, Elektrociepłownia Zielona Góra, Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Tarnobrzegu, Everen, Energokrak oraz EDF Polska.
Centrala Centrum Usług Wspólnych zlokalizowana jest w Krakowie. - Jesteśmy dużą grupą w Polsce i ten projekt pozwoli nam osiągnąć wszelkie korzyści wynikające z jej wielkości - zapewnia Philippe Castanet, prezes zarządu EdF Polska. - Utworzenie Centrum Usług Wspólnych to również kluczowy etap w procesie budowy silnej Grupy EdF w Polsce, zdolnej do skutecznego konkurowania na krajowym rynku energii.

Centralizacja i synergia

Zdaniem prezesa Castaneta, podstawowym celem, który przyświecał utworzeniu CUW, było uzyskanie efektu synergii.

Centrum zapewnia spółkom obsługę m.in. w zakresie finansowania, krótkookresowego zarządzania środkami pieniężnymi, rachunkowości, controllingu, budowania systemów informatycznych, zakupu sprzętu i oprogramowania, wyboru dostawców, zarządzania umowami, zarządzania gospodarką materiałową oraz zarządzania procesami inżynieryjnymi w spółkach Grupy EdF w Polsce.

- Centrum Inżynierii to nowatorskie rozwiązanie polegające na utworzeniu zespołu złożonego z najlepszych inżynierów ze spółek grupy, odpowiadającego za przedsięwzięcia remontowe, modernizacyjne i rozwojowe, co umożliwi zarówno obniżenie kosztów remontów i eksploatacji urządzeń wytwórczych, jak również skuteczne realizowanie działań rozwojowych EdF w Polsce - wyjaśnia Philippe Castanet.

Ponadto powołano dział badawczo-rozwojowy, który w powiązaniu z działem badawczo-rozwojowym EdF i we współpracy między innymi z polskimi uczelniami będzie odpowiadał za analizę przyszłych uwarunkowań i minimalizowanie ryzyk eksploatacyjnych związanych z nowymi, środowiskowymi i technologicznymi wyzwaniami dla grupy w Polsce. - Naszym największym wyzwaniem związanym z utworzeniem Centrum jest osiągnięcie efektów synergii związanych z wielkością w Polsce - mówi Philippe Castanet. Chodzi także o skorzystanie z naszych dużych możliwości zakupów urządzeń i materiałów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
- Powodem utworzenia Centrum Usług Wspólnych EdF Polska było ujednolicenie i zintegrowanie wielu funkcji operacyjnych, wykonywanych dotychczas niezależnie w dziesięciu spółkach grupy - twierdzi Philippe Castanet, prezes zarządu EdF Polska. <b>Artur Jeziorowski<br>
Ernst&Young</b><br><br>

Potrzebny lider Na wdrożenie centrów usług wspólnych decydują się organizacje działające w zasadzie we wszystkich branżach i sektorach, w tym także w sektorze przemysłowym. Zazwyczaj realizują te same procesy w modelu rozproszonym, w wielu lokalizacjach, z powielonym aparatem zarządczym i z niedoskonałą kontrolą centralną. W porównaniu z innymi podmiotami gospodarczymi wykazują się niską efektywnością kosztową i procesową funkcji. Decydują się na optymalizację procesów i funkcji oraz ograniczenie kosztów działań, szczególnie w obrębie funkcji wsparcia. Jest kilka czynników kluczowych dla udanego wdrożenia SSC. Pierwszym jest stworzenie wiarygodnego business case - analizy opłacalności określającej cele reorganizacji i plan dojścia. Konieczne będzie też wyznaczenie silnego przywództwa i aktywnych liderów zmian wspieranych przez sprawne decyzje sponsorów przedsięwzięcia i właściwy system motywacyjny. Wśród procesów realizowanych w centrach usług wspólnych przeważają dziś te wspierające działalność kluczową, a więc m.in. procesy finansowo-księgowe, usługi teleinformatyczne oraz procesy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.  

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


OFERTY PRACY

35 396 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

WYSZUKIWARKA NIERUCHOMOŚCI

398 998 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

KATALOG FIRM

5 488 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

WYSZUKIWARKA PRZETARGÓW UZP

2 495 498 ofert w bazie


WYSZUKIWARKA KOMUNIKATÓW

397 672 komunikatów w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

WYSZUKIWARKA OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

467 objektów w bazie
Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Giełda rolna Rynek Zdrowia Rynek aptek Puls HR Farmer
    Rynek Zdrowia Rynek Spozywczy Dla handlu Property Design Infodent24 Centrum Kształcenia Liderów
    Farmer House Market Promocjada Sady Ogrody Rynek seniora Koszyk cenowy
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.