PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Certyfikaty ISO - moda na jakość

Autor: Marek Gabzdyl
18-06-2001 00:00

Dla wielu polskich producentów będących dostawcami lub kooperantami międzynarodowych koncernów uzyskanie certyfikatu ISO stało się warunkiem koniecznym do prowadzenia dalszej działalności - wiele firm zachodnich żąda bowiem od jednostek współpracujących wykazania się stosownym certyfikatem jakości ich wyrobów.

Raciborska Fabryka Kotłów RAFAKO i Mostostal Holding Zabrze SA są firmami o odmiennym profilu produkcji i usług działającymi w różnych branżach. Łączy te przedsiębiorstwa jedno: oba mają silne powiązania z kontrahentami i kooperantami zagranicznymi. Są również podobnie zaangażowane w certyfikację swoich usług i wyrobów pod kątem norm ISO.
Jerzy Pasternak, pełnomocnik do spraw systemów jakości w firmie RAFAKO mówi: - Raciborska Fabryka Kotłów ma pięćdziesięcioletnie doświadczenie, jej początki sięgają 1949 roku. Starania o uzyskanie certyfikatu ISO 9001 rozpoczęto w 1993 roku, poprzez wytypowanie osób, które będą pełnomocnikami, wytypowanie audytorów, rozpoczęcie procesu ich szkolenia, opracowanie dokumentacji systemowej, co trwało cały rok 1994- w 1995 firma podjęła certyfikację.
Pierwszy certyfikat Rafako uzyskało w lutym 1995 roku. Certyfikat ma w tym przedsiębiorstwie uporządkować następujące obszary działania - rozpoznanie wymagań klienta, przejęcie wymagań, stworzenie warunków umożliwiających wypełnienie wymagań w produkcji, a jednocześnie dokonanie czynności zapewniających spełnienie wymagań klienta w procesie produkcyjnym. Nie mniej ważnymi i również podlegającymi normie ISO są etapy projektowania, wykonania i sfera zapewnienia bezpieczeństwa. Innymi obszarami są podrzędne procesy szkolenia, transportu, serwis, które dla Rafako są bardzo istotną sferą zainteresowań zakładu z uwagi na szczególny rodzaj produktów wytwarzanych w firmie na indywidualne zamówienie. Nasza działalność nie kończy się w momencie zakończenia budowy zamówionego produktu. Bliskość kontaktu z klientem utrzymuje się również w trakcie eksploatacji gotowego wyrobu. Wynika to z wielkości urządzeń, specyfiki naszych produktów, a także z naszego przekonania w firmie, że działamy w obszarze klienta - bliskość klienta to bliskość poprzez proces przyjmowania zamówienia, spotkania poprzedzające wykonanie elementu, sugerowanie rozwiązań.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP