Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czesław Lang: promocja poprzez Tour de Pologne to dobrze zainwestowane pieniądze

Autor: Dariusz Ciepiela
12-07-2016 11:25 |  aktualizacja: 12-07-2016 11:37
Czesław Lang: promocja poprzez Tour de Pologne to dobrze zainwestowane pieniądze

Tour de Pologne to ogromne wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Właśnie rusza ta największa, organizowana cyklicznie impreza sportowa w Polsce, a jej dyrektor generalny, Czesław Lang, mówi nam o jej finansowych kulisach.

- Opłaca się sponsorować Tour de Pologne?

- Wartość zwrotu z działań reklamowych i promocyjnych podczas Tour de Pologne jest bardzo duża. Prezentujemy naszym partnerom raport, w którym pokazujemy, jak zostali przedstawieni i co zyskali.
W tym roku działania promocyjne wyścigu zostaną znacznie zintensyfikowane, ponieważ pojawiła się konkurencja w postaci mistrzostw Europy w piłce nożnej i igrzysk olimpijskich w Rio.

- Wsparcie, także finansowe, organizatorzy TdP otrzymują również od samorządów gmin, przez które wyścig będzie przejeżdżał...

- Bez współpracy z samorządami trudno byłoby go przeprowadzić. Tour de Pologne to ogromne wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Ale samorządy podchodzą do wszystkich tych kwestii z zaangażowaniem. W zamian mieszkańcy ich miejscowości otrzymują wiele atrakcji: mogą oglądać starty, mety, lotne premie. Albo na przykład wziąć udział w Nutella Mini Tour de Pologne - wyścigu dla dzieci i młodzieży, w którym w 2015 roku w sześciu miastach wystartowało prawie trzy tysiące uczestników.

Zupełnie osobna sprawa to oczywiście sama promocja poszczególnych miast i miejscowości. W 2015 roku Tour de Pologne pokazywano w 120 krajach na całym świecie - były transmisje oraz ich powtórki. Wyścig był promowany między innymi w radiu, w prasie, w internecie, w kinach oraz na bilbordach. To rzeczywiście najtańsza i najlepsza forma promocji miast.

- Ile wynosi budżet Tour de Pologne?

- Prawie 4 mln euro. Część tej kwoty otrzymujemy w formie usług lub wymiany barterowej.

- Można jeszcze coś poprawić?

- Zrobiliśmy już wszystko, co było możliwe, aby osiągnąć najwyższy światowy poziom sportowy. Jesteśmy w kolarskiej lidze mistrzów, czyli w prestiżowym cyklu UCI World Tour, wraz z takimi wyścigami jak Tour de France czy Giro d’Italia. W Tour de Pologne startują wszystkie najlepsze zawodowe teamy świata i wiele kolarskich gwiazd. To maksimum tego, co mogliśmy osiągnąć.

Mamy natomiast wciąż duże rezerwy, jeśli chodzi na przykład o zwiększenie zainteresowania kibiców czy podniesienie jakości transmisji telewizyjnych.

- W tym roku po raz pierwszy odbędzie się także Tour de Pologne Kobiet. Tu też byli chętni do współpracy?

- Początki nigdy nie są łatwe i tak też stało się z Tour de Pologne Women. Mieliśmy nieco trudności w pozyskaniu sponsorów, przekonaniu mediów do promowania wyścigu. Ale ja jestem całkowicie pewien, że taka impreza jest pot-rzebna. We Francji czy we Włoszech organizowane są wyścigi dla kobiet na wysokim poziomie - w Polsce do tej pory ich nie było. Namawiam media i sponsorów do tego, aby panie potraktowali tak samo jak mężczyzn. Pierwszy rok jest, jak powiadam, trudny, ale chcemy rozwijać ten wyścig i szybko zrobić z niego jedną z najważniejszych kolarskich imprez dla kobiet na świecie. W tym roku odbędą się trzy etapy, a już w przyszłym planujemy ich pięć.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP