Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czysta strona firmy

Autor: Marcin Szczepański
11-11-2010 00:00
Czysta strona firmy

Zlecanie części usług firmom zewnętrznym staje się powoli i u nas standardem wśród przedsiębiorstw przemysłowych. Jednym z obszarów, który poddaje się tej tendencji, są usługi czystościowe.

Outsourcing tego typu usług kojarzył się do tej pory raczej z firmami posiadającymi duże powierzchnie biurowe.
W przemyśle utarł się stereotyp, że nikt tak dobrze nie posprząta hali czy magazynu, jak ktoś, kto zna każdy zakamarek zakładu. Spółki świadczące tego typu ofertę przekonują, że są w stanie spełnić oczekiwania wymagającego i "mocno brudzącego" klienta, jakim są zakłady przemysłowe.

- Leasing, bo w takiej formule firmy zlecają nam świadczenie usług, nie powiększa wartości należności w bilansie firmy - argumentuje Andrzej Smółko, prezes zarządu CWS-boco Polska. - Kontrahent zachowuje dzięki temu większą zdolność kredytową i jednocześnie nie angażuje środków w zakup produktów czy usług towarzyszących, w budowę własnego systemu zarządzania oraz zatrudnienia.

Szacuje się, że outsourcing usług cleaningowych pozwala zaoszczędzić około 20 proc. kosztów własnych rozwiązań. Przy kwotach, jakie pochłania specjalistyczny serwis czystościowy w przedsiębiorstwie przemysłowym, są to oszczędności nie do pogardzenia.

Rynek z potencjałem

W przypadku usług cleaningowych spore zmiany przyniósł ostatni kryzys.

Spółki położyły nacisk na cięcie kosztów, poszukiwanie oszczędności - szczególnie w obszarach pozostających poza tzw. core business.

Rynek usług porządkowo-czystościowych jest w Polsce rynkiem dojrzałym.

Bardzo dużo firm działających w segmencie przemysłowym, szczególnie tych z udziałem kapitału zagranicznego, korzysta już od dawna z rozwiązań w zakresie outsourcingu i w ich przypadku kryzys tylko potwierdził opłacalność takiego rozwiązania.

- Obszarem, w którym wciąż kryje się duży potencjał, jest natomiast segment firm mniejszych, często rodzinnych, a także spółek należących do Skarbu Państwa - zauważa Piotr Regulski, wiceprezes ds. handlowych w Impel Cleaning. - Sytuacja makroekonomiczna, wynikająca z pogorszenia koniunktury gospodarczej, spowodowała jednak, że i one bardzo mocno zaczęły zastanawiać się nad uelastycznieniem swoich kosztów i skorzystaniem z tego modelu współpracy, który ułatwia zarządzanie kosztami, poprawia elastyczność i sprawia, że firma może się koncentrować na swoim podstawowym biznesie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP