PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Doświadczenie i pęd - szefowie Work Service mówią, jak stworzyli firmę

Autor: Piotr Apanowicz
18-04-2014 18:39 |  aktualizacja: 18-04-2014 19:34
Doświadczenie i pęd - szefowie Work Service mówią, jak stworzyli firmę

Tomasz Misiak i Tomasz Hanczarek.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)
Skonsolidowane wyniki nansowe Grupy Work Service (w tys. zł)

W kilkanaście lat spółka, która powstała... przez przypadek, osiągnęła pozycję lidera w branży zasobów ludzkich w Europie Środkowej i Wschodniej. Ojcowie tego przedsięwzięcia ani myślą się zatrzymać.

Pradzieje Work Service nikną we mgle początków polskiej transformacji, kiedy to ojcowie-założyciele - jako studenci - stworzyli sieć ludzi w różnych miastach, by wynajmować ich do określonych prac. Rynek był świeży i chłonny, pomysłów nie brakowało, rozmach był mile widziany. Tomasz Misiak, prezydent rady nadzorczej i jeden z głównych udziałowców Work Service, wspomina promocję pewnej marki papierosów w 500 polskich hurtowniach.
- Zaczęło się od konstatacji, że to, co robimy, powinniśmy multiplikować na cały kraj. Istotny moment: zrozumienie, że prawdziwe pieniądze zarabia się, mając sieć, a nie pojedynczy punkt, niezależnie co się staje przedmiotem biznesu - dodaje Tomasz Hanczarek, prezes i drugi z głównych udziałowców firmy.

Pierwsze kroki

Szefowie Work Service od razu poznali, co znaczy zewnętrzny wizerunek. O pozyskaniu pierwszego klienta przesądziła efektownie przygotowana oferta, którą Misiak do dziś trzyma w biurku jako pamiątkę. To on wymyślił nazwę firmy i zaprojektował prospekt.

Trzy dni później zadzwoniła koleżanka i oznajmiła, że ma na biurku ofertę od Adecco na wynajem pracowników czasowych, ale potentat liczy sobie drogo. Zamówienie dotyczyło 10 pracowników na dwie zmiany do sklepów sieci Praktikera w 6 miastach w Polsce.

Gotowa oferta od Work Service natychmiast do niej trafiła. I - w zasadzie nieistniejąca jeszcze firma - kontrakt dostała, bo policzyła sobie 40 proc. mniej niż konkurencja. Adecco, będąc wówczas niemal monopolistą, mogło sobie pozwolić w podobnych kontraktach i na 50-procentowe marże.

Work Service rozpoczął obsługę Praktikerów, ale to wciąż był tylko jeden klient. Prawie 100 proc. zysków przeznaczano na rozwój. Reinwestowany zysk pozwolił zatrudnić handlowców. Pierwotnie - ludzi z najbliższego, studenckiego kręgu (fakt, nie zawsze z odpowiednimi kwalifikacjami). Pracownica, która wysyłała oferty do potencjalnych klientów, pewnego dnia dostała telefon zwrotny, że ktoś potrzebuje 500 pracowników. Problem, że zapomniała zanotować kto...

- Dziś, kiedy zatrudniamy 40 tys. osób w siedmiu krajach, umowa na 500 osób to dla nas wciąż znaczący kontrakt. A wówczas to było eldorado! - podkreśla Hanczarek. - Na szczęście udało się zidentyfikować klienta dzięki centralce, rejestrującej numery telefonów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
Skonsolidowane wyniki nansowe Grupy Work Service (w tys. zł)  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP