Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Dystrubutorzy stali: kierunek inwestycje

Autor: Renata Dudała
01-02-2006 00:00
Dystrubutorzy stali: kierunek inwestycje
<strong>Piotr Janeczek</strong>, prezes Zarządu Stalprodukt SA:

&#8211; W naszej branży w dużym stopniu można przewidzieć, kiedy popyt na wyroby będzie większy, a kiedy mniejszy. Konsekwentna polityka inwestowania we własną sieć dystrybucji nie po raz pierwszy okazała się naszym mocnym punktem. Tak jak przewidywaliśmy, słuszna okazała się też &#8222;praca organiczna&#8221;, czyli ciągłe inwestowanie w istniejący potencjał produkcyjny. Wzmocniliśmy te segmenty produkcji, które teraz okazały się dla nas dochodowe. Zakupione w ostatnich latach linie profilowania, pozwalające na różnicowanie produkowanego asortymentu i rozwijanie posiadanej sieci dystrybucji, poprzez zakładanie składów handlowych w całej Polsce &#8211; to wszystko pozwoliło zbliżyć się do naszych klientów. Rozpoczęliśmy też budowę dwóch centrów usług serwisowych.

Jestem przekonany, że dobre wyniki spółki to efekt synergii, jaka powstaje w wyniku utrzymywania dwóch obszarów naszej działalności: produkcji i dystrybucji wyrobów. Wydaje mi się, że ci wszyscy, którzy uciekali przed dywersyfikacją działalności, mogą mieć poczucie, że nie zrobili wszystkiego dla rozwoju swojego biznesu. Nie zawsze zasada mówiąca, że nie trzeba kupować browaru, by napić się piwa, jest prawdziwa. Na pewno piwo z własnego browaru kosztuje mniej... Cenię politykę niewielkich, stopniowych kroków, ale za to celnych i konsekwentnych. Gwałtowne zmiany strategii pod wpływem wahnięć koniunktury też nie są najlepszym rozwiązaniem.

Rynek dystrybucji wyrobów hutniczych czeka nieuchronna, wymuszona przez rynek konsolidacja. Firmy przygotowują się do niej inwestując w rozwój, zwiększając konkurencyjność, a w konsekwencji także swoją rynkową wartość.

Dystrybucja wyrobów hutniczych w Polsce w porównaniu z resztą Europy jest wciąż rozdrobniona. We Francji pięciu największych dystrybutorów ma 70 proc. udziału w rynku, w Niemczech jest to 50 proc., a w Hiszpanii 45 proc. W Polsce jest to niecałe 20 proc. Ta sytuacja niebawem się zmieni, gdyż konsolidację wymusi rynek. Dystrybutorzy, którzy na razie nie planują przejęć i fuzji, inwestują w rozwój swych firm, rozbudowę sieci sprzedaży i wejście w nowe segmenty rynku. Inwestują też firmy z udziałem kapitału zagranicznego.

Zdaniem Andrzeja Ciepieli, dyrektora Polskiej Unii Dystrybutorów Stali, ubiegły rok był na tyle dobry, że procesy łączenia firm przesunęły się w czasie. Firmy skoncentrowały się natomiast na inwestycjach. Firma Bodeko wybudowała zbrojarnię w Warszawie, Mostostal Kraków otworzył firmę produkującą konstrukcje stalowe. Stalprofil rozbudowuje składy wyrobów stalowych, KEM rozważa możliwość zakupu Kopeksu, producenta maszyn górniczych.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

<strong>Piotr Janeczek</strong>, prezes Zarządu Stalprodukt SA:

&#8211; W naszej branży w dużym stopniu można przewidzieć, kiedy popyt na wyroby będzie większy, a kiedy mniejszy. Konsekwentna polityka inwestowania we własną sieć dystrybucji nie po raz pierwszy okazała się naszym mocnym punktem. Tak jak przewidywaliśmy, słuszna okazała się też &#8222;praca organiczna&#8221;, czyli ciągłe inwestowanie w istniejący potencjał produkcyjny. Wzmocniliśmy te segmenty produkcji, które teraz okazały się dla nas dochodowe. Zakupione w ostatnich latach linie profilowania, pozwalające na różnicowanie produkowanego asortymentu i rozwijanie posiadanej sieci dystrybucji, poprzez zakładanie składów handlowych w całej Polsce &#8211; to wszystko pozwoliło zbliżyć się do naszych klientów. Rozpoczęliśmy też budowę dwóch centrów usług serwisowych.

Jestem przekonany, że dobre wyniki spółki to efekt synergii, jaka powstaje w wyniku utrzymywania dwóch obszarów naszej działalności: produkcji i dystrybucji wyrobów. Wydaje mi się, że ci wszyscy, którzy uciekali przed dywersyfikacją działalności, mogą mieć poczucie, że nie zrobili wszystkiego dla rozwoju swojego biznesu. Nie zawsze zasada mówiąca, że nie trzeba kupować browaru, by napić się piwa, jest prawdziwa. Na pewno piwo z własnego browaru kosztuje mniej... Cenię politykę niewielkich, stopniowych kroków, ale za to celnych i konsekwentnych. Gwałtowne zmiany strategii pod wpływem wahnięć koniunktury też nie są najlepszym rozwiązaniem.  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP