Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

eBusiness - Ekonomia w erze informacji

Autor: *Justyna Kordas jest konsultantem IMG Polska Sp. z o.o.
17-10-2000 00:00

Umiejętność wykorzystania nowych możliwości technologicznych w sprzedaży i dystrybucji, zdobywania strategicznych informacji oraz sprawnego komunikowania się z partnerami biznesowymi stała się obecnie niezbędnym elementem walki konkurencyjnej. Powszechnie uważa się, że Internet wpłynie na ludzkość w równym stopniu, co rewolucja przemysłowa.
Justyna Kordas*
Pojęcie eBusinessu odnosi się obecnie nie tylko do tradycyjnej ekonomii wspieranej narzędziami IT, ale proponuje zupełnie inny sposób myślenia i działania firm, w którym istotnymi elementami są orientacja na potrzeby klienta oraz natychmiastowa reakcja na zmiany (zarządzanie przez zdarzenia na rynku). Współczesne technologie umożliwiają urzeczywistnienie nowych modeli biznesowych, jak:
•- Rynki "odwrócone" - rynki o modelu aukcyjnym (licytacje cen, bogate multimedialne katalogi produktów).
Kontrahenci decydują samodzielnie, co i za ile kupują lub sprzedają, np. www.ebay.com, www.eSteel.com.
•- Personalizacja (Workplace) - możliwość indywidualnej konfiguracji środowiska pracy użytkownika (podpięcie dodatkowych usług, serwisów informacyjnych, np. mySap.com, myCNN.com)
•- Składnice wiedzy - specjalizowane serwisy udostępniające informację z konkretnej dziedziny tzw. serwisy branżowe, grupy dyskusyjne, portale tematyczne.
•- Model brokerski - model bazujący na wyszukiwaniu szczegółowych, wyspecjalizowanych informacji (najczęściej płatny, np. strony internetowe banków inwestycyjnych)
Rozwiązania typu business to business prowadzą do oszczędności kosztów dystrybucji i usprawnienia obiegu informacji w kontaktach z klientami. Elektroniczny handel przez Internet dostarcza wielu wymiernych korzyści:
•- Całodobowa obsługa partnerów biznesowych
•- Informacja o produktach i możliwość składania zleceń 24 godz. na dobę przez 365 dni w roku
•- Łatwy i szybki kontakt z partnerami biznesowymi i klientami
•- Poprawa relacji z klientami poprzez umożliwienie dostępu do wybranych funkcji i danych systemu dostawcy
•- Stworzenie dodatkowego kanału dystrybucji
•- Wzrost stopnia poprawności zleceń sprzedaży
•-Możliwość samodzielnego śledzenia statusu transakcji handlowych, stanu obrotów i płatności dla partnerów biznesowych
•- Wyeliminowanie części dokumentów tworzonych w formie papierowej

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP