PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Elektrownia "Łaziska" w narodowej kadrze gospodarczej

Autor:
19-11-2001 00:00

9 czerwca br. Elektrownia "Łaziska" uzyskała status firmy markowej (jako jedyny przedstawiciel polskiej energetyki) oraz członka założyciela Akademii Marek. Ta elitarna, starannie wyselekcjonowana grupa dokładnie siedemdziesięciu przedsiębiorstw działających na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej, patronować będzie i przewodzić wraz z Akademią Marek, Instytutem Marki Polskiej, Krajową Izbą Gospodarczą, ministerstwami gospodarczymi, pod honorowym i osobistym patronatem prezydenta Rzeczpospolitej - Programowi Przywrócenia Roli i Znaczenia Marek Firmowych i Handlowych w Polsce.

- Witamy w ekskluzywnym klubie Członków Założycieli Akademii Marek. - Tymi słowami powitano w Łazienkach Królewskich dyrektora Elektrowni, mgr. inż. Klemensa Ścierskiego. Wręczenie samego aktu nominacji oraz Certyfikatu Marki Firmowej, w znakomitym towarzystwie, było najważniejszym, oficjalnym momentem uroczystości.
Jak do każdej reprezentacji - nominacje uzyskują tylko najlepsi, liderzy wyznaczający standardy w dziedzinach swej aktywności. We wspomnianej "siedemdziesiątce" firm - założycieli, branżę elektroenergetyczną reprezentuje tylko Elektrownia "Łaziska", która ma prawo używać zaszczytnego tytułu członka - założyciela Akademii Marek oraz uczestniczyć w jej pracach.
Praca zaś przed Akademią ogromna - odtworzenie w gospodarce "szlachectwa" - rozumianego jako przywrócenie marek firmowych, będących wyznacznikiem reputacji i autorytetu, jakim cieszą się przedsiębiorstwa. Tylko marki o uznanym autorytecie zaliczają się do flagowych, narodowych symboli gospodarczych - razem tworzących wizerunek Polski w Europie i świecie.

Powrót do "made in Poland"

Ponaddziesięcioletni okres transformacji gospodarki narodowej, wszelkie zjawiska i procesy z tym wiążące się, okresy wzlotów i załamań, udowodniły ponad wszelką wątpliwość, że podobnie jak we wszystkich liczących się krajach świata, Polsce potrzebna jest wiodąca, silna reprezentacja gospodarcza najlepszych firm - razem tworzących w świecie obraz Polski poprzez oferowane produkty i usługi - made in Poland.
Potwierdzeniem tych wniosków wynikających z obserwacji ogólnych procesów rynkowych stały się badania różnych grup konsumentów. Po okresie fascynacji wyrobami zagranicznymi, często tandetnymi, ale nadzwyczaj tanimi, często "no name" czyli bezfirmowymi, okazało się, że prawie 80% Polaków gotowych jest zapłacić nieco więcej za towary i usługi, pod dwoma wszak warunkami: że dorównują jakością ofercie konkurencji, oraz że są wytwarzane w Polsce. Jakość towaru lub usługi musi być bez zarzutu - to sprawa poza wszelką dyskusją. Do świadomości Polaków dotarła oczywista zdawałoby się prawda - firmy gospodarujące w Polsce, tworzą tu miejsca pracy, dają utrzymanie swym pracownikom, tu wreszcie - płacą podatki. Reakcja producentów była tyleż racjonalna, co natychmiastowa (zaobserwować można to zjawisko najlepiej w supermarketach) na wielu, wielu produktach pojawiły się napisy: "produkt polski", "wyprodukowano w Polsce", "dobre, bo polskie". Innym - bardziej technicznym - przykładem podobnego rozumienia polskich racji, jest opinia podwykonawców i kooperantów wdrożeń opracowanej w Elektrowni Łaziska technologii redukcji NOx - inaczej by Polska wyglądała, gdyby więcej firm postępowało tak jak "Łaziska"...

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP