PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Elementy wdrożenia IFS Applications w Elektrowni Bełchatów

Autor: Zdzisław Pawłowski, Andrzej Paszt*
17-10-2000 00:00

Ludzie
Kluczową sprawą dla udanego wdrożenia jest desygnowanie do zespołu wdrażającego najbardziej doświadczonych w firmie ludzi. Kierownicy wdrożenia poszczególnych modułów systemu powinni mieć wysoką pozycję i respekt w firmie oraz wyróżniać się dużą aktywnością i samodzielnością w działaniu.
Przyszli użytkownicy muszą zaakceptować fakt, że to oni są siłą napędową wdrożenia. Początkowo nabywca liczy zwykle na to, że system zostanie wdrożony przez sprzedającego. Na tym tle powstaje sporo nieporozumień, co może odbić się na klimacie wdrożenia i tempie prac. Im szybciej przyszły użytkownik zrozumie, że musi być siłą napędową wdrożenia, tym wdrożenie ma większą szansę powodzenia.
Powodzenie wdrożenia zależne jest w dużej mierze od stopnia wyedukowania członków zespołów wdrażających i przyszłych użytkowników. Właściwe przeszkolenie wszystkich użytkowników systemu - a w szczególności członków zespołów wdrażających - jest warunkiem umożliwiającym aktywne zajmowanie się powstającymi problemami, ich twórcze rozwiązywanie oraz partnerską współpracę z pracownikami firmy wspomagającej wdrożenie. Nie wolno oszczędzać na szkoleniach. Praktyka pokazuje, że jest to najmniej doceniany, a jednocześnie najistotniejszy problem wdrażania.
Jeśli uda się wciągnąć do prac wdrożeniowych maksymalnie dużą ilość najlepszych ludzi ze strony nabywcy to można uniknąć zarzutów, że czyjaś opinia została pominięta, że ktoś nie mógł mieć wpływu na przebieg wdrożenia, że czyjeś istotne zdanie nie zostało w projekcie uwzględnione. Poszerza się krąg osób zaangażowanych w realizację wdrożenia. Jest to element swoistego "lobbingu" na rzecz wdrożenia, a "lobbować" trzeba nieustannie, zarówno w firmie nabywcy, jak również w firmie sprzedającego. W różnych fazach realizacji projektu należy pozyskiwać przychylność dla projektu innych grup wpływu.
Warto także systematycznie i cierpliwie budować stosunki nieformalne pomiędzy członkami zespołów wdrażających. Dobrze jest organizować pozasłużbowe spotkania, podczas których można po prostu porozmawiać, spróbować wczuć się w nastroje innych uczestników wdrożenia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP