Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energetycy idą na zakupy

Autor: Adam Brzozowski
22-04-2006 00:00
Energetycy idą na zakupy

Inwentaryzacja majątku sieciowego, systemy CRM, modernizacja systemów billingowych, bazy pomiarowe i wsparcie wymiany informacji między różnymi systemami ? to obszary, w których sektor energetyczny zaczyna inwestować. Dostawcy IT mogą zacierać ręce.

Inwestycje sektora elektroenergetycznego w IT będą w dużym stopniu uzależnione od procesu wydzielenia Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) oraz od procesów konsolidacji przewidywanych w sektorowym programie rządowym. Jednakże bez względu na proces i formę wydzielenia OSD, Operatora Pomiarów i Operatora Handlowego z obecnie funkcjonujących spółek dystrybucyjnych, niezbędne będzie wyposażenie tych podmiotów w odpowiednie narzędzia informatyczne wspomagające procesy biznesowe w tych obszarach.

Remanent w sieci


Według Jerzego Cieślińskiego, dyrektora departamentu informatyki w spółce Enion, OSD będzie musiał być wyposażony w narzędzia pozwalające zinwentaryzować i eksploatować majątek sieciowy. Jest to jedno z wyzwań stawianych przed przygotowującymi się do tego procesu spółkami dystrybucyjnymi.

– Dla wydzielenia OSD bardzo korzystne byłoby wdrożenie systemów wsparcia ewidencjonowania i eksploatacji majątku sieciowego – mówi Jerzy Cieśliński. – Chodzi o narzędzia informatyczne gromadzące cyfrową ewidencję majątku sieciowego, a następnie prezentujące go na podkładzie mapowym (systemy GIS). Podstawowym wyzwaniem przy tworzeniu tego typu systemów nie są narzędzia IT, a sam proces pozyskania, weryfikacji i wprowadzenia informacji o elementach sieci, czyli paszportyzacja.


Co z tym handlem?


Operatorzy handlowi powstali z podziału dotychczas funkcjonujących spółek dystrybucyjnych, walcząc o klienta, będą musieli usprawnić i unowocześnić sposób zarządzania relacjami z klientami. W tym celu potrzebują narzędzi typu CRM, wspierających przepływ informacji na linii zakład energetyczny – klient.

– Z inwestycją w CRM większość przedsiębiorstw czeka, aż powstanie model dystrybucji i handlu energią elektryczną. Wdrożenie tych systemów do lipca 2007 r. będzie trudne, często niewykonalne. Można zainstalować system później, nie ma sztywnych reguł, jednak „kto pierwszy, ten lepszy”. Aplikacje wspierające relacje z klientem pełnią rolę strategiczną, dzięki nim buduje się przewagę konkurencyjną – tłumaczy Jerzy Ciesielski.

Systemy CRM nie są jednak specyficzne dla elektroenergetyki. Zbigniew Czajkowski, dyrektor ds. sektora energetycznego w firmie SPIN, przekonuje, że w dziedzinie obsługi klienta najważniejszym narzędziem w branży są i prawdopodobnie pozostaną systemy billingowe.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP