PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energetyka chce być smart

Autor: Jarosław Maślanek
08-05-2016 08:00 |  aktualizacja: 08-05-2016 00:18
Energetyka chce być smart

A właściwe musi. Bo nie ma wyboru: do roku 2020 przybędzie na świecie nawet 50 mld różnych urządzeń. Znaczna ich liczba powiązana będzie z sektorem energetycznym.

Upowszechnianie inteligentnych liczników, rozwój systemów zdalnego odczytu danych, zarządzania i monitorowania zużycia energii elektrycznej, smart cities z inteligentnymi sieciami elektroenergetycznymi i systemy Smart Home - to główne trendy stawiające branżę energetyczną w forpoczcie czwartej rewolucji przemysłowej. Polskie koncerny stoją więc przed nie lada wyzwaniem. Jedne już podniosły rękawicę, inne przygotowują się do stawienia czoła technologicznym zmianom. Ocenia się, że tego, kto nie sprosta nowym wymaganiom w ciągu najbliższych 5 lat, konsumenci ominą szerokim łukiem.
Prymusi z przymusu

Konkurencja na rynku energii, wzrost liczby produktów i usług wiążą się z koniecznością nowej filozofii działania przedsiębiorstw branży utilities.

- Trzeba skoncentrować się na kliencie, zrozumieć jego wymagania, poprawić standardy obsługi - przekonuje Maria Bollin, dyrektor ds. koordynacji IT w spółce Energa. - Wszystko to wymaga zastosowania nowoczesnych rozwiązań IT i sterowania przemysłowego.

W jej koncernie wdraża się procedury CRM, billing, rozwiązania portalowe, które umożliwiają sprawne wprowadzanie nowych ofert produktowych i podnoszenie jakości obsługi klientów i partnerów. Rozwija się też inteligentne sieci oraz produkty i usługi oparte na innowacyjnej infrastrukturze dystrybucyjnej i wytwórczej. Tu można wskazać systemy smart home i smart city, wykorzystanie dużych zbiorów danych pochodzących z różnych, dotychczas niedostępnych źródeł.

- Warto zwrócić uwagę na pionierskie wdrożenie ebIX - standardu elektronicznej komunikacji uczestników rynku energii - mówi Maria Bollin.

Czwarta rewolucja przemysłowa w Enerdze to także szersze wykorzys-tanie technologii mobilnych w kontaktach z klientami oraz zwiększanie standaryzacji i unifikacji procesów biznesowych, a przez to ograniczanie złożoności architektury aplikacyjnej grupy.

- Wykorzystujemy możliwości płynące z przenikania się nowoczesnych technologii dystrybucji, sprzedaży i wytwarzania - podkreśla Maria Bollin.

W praktyce oznacza to integrację, uporządkowanie i standaryzację informacji o klientach, partnerach oraz infrastrukturze, co z kolei zwiększa efektywność procesów biznesowych. Dysponując spójną informacją, Energa może tworzyć nowe oferty, optymalnie planować inwestycje sieciowe, skuteczniej wykrywać nielegalny pobór energii i ograniczać koszty operacyjne.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP