PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Energetyka: czy reklama ma sens?

Autor: Dariusz Ciepiela
20-07-2007 00:00
Energetyka: czy reklama ma sens?

Większość odbiorców nie wie, że 1 lipca zyskali prawo wyboru sprzedawcy energii elektrycznej. Czy firmy elektroenergetyczne powinny prowadzić działania reklamowe skierowane do potencjalnych, nowych klientów?

- Do tej pory nie widać bardzo aktywnych działań promocyjnych firm energetycznych. Do wyjątków należy RWE Stoen, ale najważniejszym tematem ich kampanii jest zmiana nazwy, choć bez wątpienia to początek walki o klientów - zauważa Piotr Kędzierski, dyrektor ds. komunikacji w Vattenfall Poland. - Docierają do nas sygnały, że w wielu firmach energetycznych jest pokusa, aby rzutem na taśmę coś teraz zrobić, ale jak się coś robi na ostatnią chwilę, to często nie są to rzeczy dobre. Byłbym nawet skłonny pochwalić dyrektorów marketingu, że nie podejmują działań pochopnych.
Zdaniem Kędzierskiego, najbardziej chaotyczną kampanię reklamową widzieliśmy w roku 1997, kiedy działalność rozpoczęły Otwarte Fundusze Emerytalne, wtedy w ciągu miesiąca blisko 20 firm rozpoczęło swoje kampanie. W jego opinii, jeżeli jednocześnie 20 firm z tej samej branży rozpoczyna działania reklamowe, to wszyscy marnują pieniądze, ponieważ klient nie jest w stanie odróżnić tych firm i ich ofert.


Chaosu na razie nie ma


Na razie chaosu spowodowanego zalewem kampanii reklamowych firm energetycznych nie ma, ponieważ zaledwie kilka firm podjęło poważniejsze działania promocyjne. Wśród nich bez wątpienia najbardziej widoczna jest kampania RWE Stoen.

- Od 14 maja 2007 roku Stoen ma nową nazwę: RWE Stoen. Zmiana nastąpiła w odpowiedzi na potrzeby rozwijającego się rynku energii i wymogi oddzielenia działalności dystrybucyjnej od sprzedaży energii elektrycznej. Uzupełnienie nazwy Stoen o RWE oraz ujednolicenie wizualne jest konsekwencją zmian, jakie nastąpiły w spółce od grudnia 2002 roku - wyjaśnia Iwona Jarzębska, dyrektor ds. komunikacji RWE Stoen.

Jarzębska podkreśla, że zmianie marki towarzyszy kampania reklamowa, której celem jest zbudowanie świadomości nowej marki RWE Stoen, jako międzynarodowej, nowoczesnej firmy usługowej sektora energetycznego, ale jednocześnie otwartej, bliskiej, szanującej klientów i godnej zaufania.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP