PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Euro 2012 na linii telekomunikacyjnej

Autor: Jarosław Maślanek
21-11-2007 00:00 |  aktualizacja: 21-11-2007 15:17
Euro 2012 na linii telekomunikacyjnej
<b>Jacek Kalinowski, TP SA</b>: Polska po raz pierwszy organizuje tak ważną imprezę, niemniej każde wydarzenie tej skali wpływa na ożywienie wielu gałęzi gospodarki, można więc się spodziewać, że skorzysta na tym również rynek telekomunikacyjny. Oby tylko był on w stanie technicznie skonsumować zwiększony ruch telekomunikacyjny 

Agnieszka Szwaj, Crowley Data Poland: Euro 2012 to ogromne wydarzenie sportowe i medialne. Zamierzamy wykorzystać je zarówno biznesowo, współpracując z organizatorami przy obsłudze mistrzostw, jak również wizerunkowo, do wzmocnienia swojego brandu jako kompetentnego partnera technologicznego oraz nawiązania bliższych relacji z kluczowymi klientami. 

Dla telekomów mistrzostwa to nie tylko budowa i obsługa zaplecza telekomunikacyjnego, ale także np. wzmożony ruch w sieciach telefonii mobilnej. Jest to także świetna okazja dla jednostek samorządowych, instytucji publicznych i administracji na stworzenie niezbędnej infrastruktury teleinformatycznej, która będzie mogła być wykorzystywana później na potrzeby lokalnych społeczeństw. Spodziewamy się, że w tym segmencie telekomy mogą liczyć na wiele zamówień. <b>Agnieszka Szwaj, Crowley Data Poland</b>: Euro 2012 to ogromne wydarzenie sportowe i medialne. Zamierzamy wykorzystać je zarówno biznesowo, współpracując z organizatorami przy obsłudze mistrzostw, jak również wizerunkowo, do wzmocnienia swojego brandu jako kompetentnego partnera technologicznego oraz nawiązania bliższych relacji z kluczowymi klientami. 

Dla telekomów mistrzostwa to nie tylko budowa i obsługa zaplecza telekomunikacyjnego, ale także np. wzmożony ruch w sieciach telefonii mobilnej. Jest to także świetna okazja dla jednostek samorządowych, instytucji publicznych i administracji na stworzenie niezbędnej infrastruktury teleinformatycznej, która będzie mogła być wykorzystywana później na potrzeby lokalnych społeczeństw. Spodziewamy się, że w tym segmencie telekomy mogą liczyć na wiele zamówień. 
<b>Andrzej Dulka, prezes Alcatel-Lucent Polska</b>: Euro 2012 to gigantyczny projekt, wymagający inwestycji w bazę usługową i infrastrukturę, dla których efektywna telekomunikacja stanowi nieodzowny element porównywalny z rolą krwioobiegu w organizmie. Doświadczenia Alcatela-Lucenta zdobyte podczas przygotowań do realizacji i obsługi podobnych imprez, np. Olimpiady w Grecji czy Euro 2004 w Portugalii, pokazują, że tego typu imprezy mają wpływ na całą gospodarkę. Największych bezpośrednich inwestycji można spodziewać się w infrastrukturę transportową, noclegową, systemy czuwające nad bezpieczeństwem, czy też szeroko rozumiane media i systemy informacji. To z kolei pociągnie za sobą otwarcie dodatkowych możliwości przed wieloma firmami, w tym i przed operatorami telekomunikacyjnymi. <b>Dariusz Baran, prezes Atos Origin Polska</b>: hociaż organizacją igrzysk zajmuje się MKOL a Euro 2012 FIFA, mam nadzieję, że fakt, iż działamy w Polsce, pozwoli skorzystać z naszego doświadczenia. Nasza umowa z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim obejmuje przecież organizację igrzysk, począwszy od Salt Lake City w 2002 r., poprzez Ateny, Turyn, obecnie Pekin, a w przyszłych latach także Vancouver i Londyn. Odpowiadamy za całą infrastrukturę informatyczną olimpiady. W Pekinie połączy ona ze sobą ponad 60 obiektów, w których będzie pracować ponad 900 serwerów, 7000 komputerów oraz 1000 urządzeń sieciowych i zabezpieczających. Podobnie, jak dla wcześniejszych igrzysk, Atos Origin projektuje system transmitujący w czasie rzeczywistym na cały świat relacje na żywo, wyniki zawodów sportowych oraz informacje o zawodnikach.

Euro 2012 to prawdziwe eldorado dla firm telekomunikacyjnych. Na korzyści związane z promocją marki oraz obsługą mistrzostw ostrzą sobie zęby nie tylko najwięksi operatorzy, ale i przedsiębiorstwa oferujące specjalistyczne rozwiązania dla dużych imprez sportowych.

Spektakularne imprezy sportowe to doskonały sposób na wypromowanie przedsiębiorstwa. Nie dziwi więc, że w sponsorowaniu tego typu wydarzeń przodują firmy telekomunikacyjne. - Chcemy angażować się na wielu poziomach przy organizacji Euro 2012 - mówi Jacek Kalinowski z Grupy TP SA. - Mamy nadzieję, że wreszcie będziemy mieć po stronie organizatorów merytorycznych partnerów do rozmowy o konkretach przygotowań, także od strony telekomunikacyjnej.
Przy okazji przedstawiciel największego gracza na polskim rynku telekomunikacyjnym wskazuje na niedogodności związane z rodzimym rynkiem, które mogą niekorzystnie wpłynąć na obsługę imprezy. Według niego, dotychczasowa polityka regulacyjna spowodowała, że wszyscy operatorzy konkurencyjni zaprzestali inwestycji w infrastrukturę korzystając z tańszego dostępu do sieci TP, co zapewniają działania liberalizacyjne UKE.

- W efekcie obawiamy się, że jeżeli państwo nadal będzie miało taką strategię rozwoju telekomunikacji w naszym kraju, to za 5 lat może okazać się, że podczas Euro 2012 będą w związku z tym znaczące problemy z łącznością - przestrzega Jacek Kalinowski. - Niedogodności mogą wystąpić np. przy obsłudze działaczy i piłkarzy, akredytowanych dziennikarzy, czy wreszcie tysięcy kibiców.

Współpracę przy widowiskowych imprezach firmy wykorzystują także np. do podreperowania swojego wizerunku. - Kilka lat temu byliśmy tytularnym i głównym sponsorem zimowej wyprawy na K2 - mówi Jolanta Ciesielska z Netii. - Decyzja o sponsorowaniu wydarzenia wynikała z tego, iż po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na pojawienie w telewizji i musieliśmy znaleźć coś spektakularnego, oryginalnego, by zaistnieć w świadomości klientów.

Netia nie mogła wtedy jeszcze reklamować usług jako operator ogólnopolski, ponieważ wciąż nie posiadała odpowiedniego zasięgu. Był to również czas po restrukturyzacji finansowej, kiedy firma odbierana była jako operator z problemami finansowymi. Sponsorowanie wyprawy na K2 było okazją do przekazania jasnego komunikatu - wyszliśmy z kłopotów i mamy się dobrze.

Jeszcze dobitniej zalety ze współpracy przy imprezach sportowych, zwłaszcza mających masowego odbiorcę, zachwala Jacek Kalinowski. - Od 2002 roku TP jest głównym sponsorem polskiej reprezentacji piłkarskiej wspierając piłkarzy w eliminacjach do ME 2004, MŚ 2006 i ME 2008. Dlaczego piłka nożna? To bezsprzecznie sport numer jeden na świecie, 161 mln Europejczyków deklaruje zainteresowanie tą właśnie dyscypliną. Nie inaczej jest w Polsce, gdzie 60 proc. Polaków jest zainteresowanych futbolem

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP