Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy szukają oszczędności telekomunikacyjnych

Autor: Jarosław Maślanek
15-06-2010 00:00 |  aktualizacja: 06-08-2010 13:24
Firmy szukają oszczędności telekomunikacyjnych
- Nie zauważyliśmy zdecydowanego zamrożenia inwestycji telekomunikacyjnych, a raczej wzmożone zainteresowanie nowoczesnymi usługami, które pozwalają obniżyć koszty - zapewnia Damian Biedulski z TP SA. - Nasza gospodarka okazała się bardzo dojrzała i odporna na działanie wielu niekorzystnych czynników zewnętrznych. - Wyhamowanie rynku w dobie kryzysu jest rzeczą naturalną - przypomina Maciej Solicki z Telefonii Dialog SA. - To moment, w którym trzeba przeprowadzić analizę całej firmy pod kątem maksymalizacji zysków i poszukać odpowiednich narzędzi do realizacji przyszłej strategii. W okresie tym kupuje się rozważniej i szuka dodatkowych wartości.

Nie tylko kryzys skłania firmy do szukania oszczędności telekomunikacyjnych. Kto nie optymalizuje komunikacji z klientami oraz wewnątrz przedsiębiorstwa, ponosi większe koszty i zostaje w tyle za konkurencją.

Ceny abonamentu i rodzaje połączeń to, zdaniem Damiana Biedulskiego, dyrektora pionu marketingu rynku biznesowego Grupy TP SA, podstawowe kryteria, według których przeprowadzana jest analiza będąca podstawą do optymalizacji kosztów telekomunikacyjnych dla usług głosowych. Firmy, podobnie jak indywidualni abonenci, dopasowują pakiety usług telekomunikacyjnych do swoich potrzeb, zwracając uwagę na liczbę minut w cenie abonamentu i stawki za połączenia. Dla operatorów "pakietyzacja" to ważny i powszechnie stosowany instrument marketingowy.
- Duże znaczenie dla doboru taryf ma sposób komunikowania się w firmie i poza nią, czyli np. liczba połączeń ze stałymi kontrahentami, połączeń wewnątrz jednej lokalizacji firmy lub pomiędzy jej oddziałami - wyjaśnia. - Stosujemy też dodatkowe rozwiązania obniżające koszt połączeń, takie jak grupy biznesowe dla średnich przedsiębiorstw i dla dużych firm. Dzięki temu, poza obniżeniem opłat na połączenia wewnątrz firmy, klienci otrzymują upust od kwoty całościowej według specjalnej tabeli rabatów.

Nie samym pakietem...

Jednak, według naszego rozmówcy, na obniżenie kosztów operacyjnych należy patrzeć nie wyłącznie przez pryzmat tradycyjnej komunikacji głosowej, ale poprzez szereg rozwiązań ułatwiających

współpracę pracowników, usprawniających procesy wewnątrz firmy i wspierających przepływ informacji. Jak wskazuje przedstawiciel TP SA, nowoczesne rozwiązania ICT pozwalają np. redukować koszty podróży służbowych poprzez zastosowanie różnych rodzajów telekonferencji - głosowych lub wideo. Przyspieszają również obieg informacji w ramach systemów mobilnego zarządzania sprzedażą, ułatwiają analizę danych z rozproszonych lokalizacji poprzez rozwiązania M2M (machine-to-machine) oraz szereg różnych rozwiązań pozwalających na szybki dostęp do danych.

- Korzyścią dla klienta jest powierzenie jednemu operatorowi zarządzania wieloma usługami oraz wszystkimi sprawami związanymi np. z serwisem i obsługą - zapewnia Biedulski. - Bardzo wygodna jest też jedna zbiorcza faktura za wszystkie usługi.

Maciej Solicki, kierownik sekcji rynku biznesowego Telefonii Dialog SA, uważa, że zamiast ponosić wysokie nakłady na tworzenie rozwiązań we własnym zakresie, powoduje spadek marży, prościej i taniej jest wykorzystać infrastrukturę operatora telekomunikacyjnego, np. wynajmując powierzchnię w centrum kolokacyjnym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP