Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

FMC: biuro bez granic

Autor: Jarosław Maślanek
16-08-2006 00:00
FMC: biuro bez granic

FMC to połączenie telefonii komórkowej ze stacjonarną. Coraz więcej firm o rozproszonej strukturze geograficznej oraz przedsiębiorstw przemysłowych działających na dużym terenie decyduje się na takie rozwiązania.

Rozwiązania z zakresu FMC, czyli Fixed-Mobile Convergence, często nazywane są biurem bez granic. Pracownik przebywając na terenie firmy korzysta bowiem z aparatu stacjonarnego lub GSM/WiFi, natomiast pracując poza biurem, w dowolnym miejscu, gdzie dostępna jest sieć GSM, jest nadal w zasięgu działania funkcji FMC. Korzystając z rozwiązania FMC jest cały czas dostępny pod jednym numerem, a połączenia może odbierać na aparacie stacjonarnym oraz komórkowym.

Pod jednym numerem


Główne korzyści z zastosowania rozwiązania klasy FMC to ograniczenie ilości terminali oraz zwiększenie mobilności pracowników. Często zdarza się, że osoby zatrudnione w firmach wielooddziałowych albo przedsiębiorstwach funkcjonujących na bardzo rozległym terenie, korzystają z kilku rozwiązań telekomunikacyjnych. Przeważnie są to telefonia stacjonarna i komórkowa, a często dochodzą do tego telefony DECT i WiFi.

– Oznacza to konieczność używania co najmniej trzech urządzeń w celu sprawnego komunikowania się niezależnie od miejsca pobytu – zauważa Piotr Staszczak, dyrektor departamentu wspomagania sprzedaży i rozwoju produktów w NextiraOne Polska.

Przy wdrażaniu aplikacji klasy FMC następuje redukcja ilości terminali do maksimum dwóch (telefon stacjonarny i GSM). W niektórych przypadkach możliwe jest zorganizowanie całkowicie bezprzewodowego biura, np. przy wykorzystaniu telefonów GSM z funkcjami centrali biurowej PABX. – Propozycja terminali pracujących równocześnie w sieci GSM i WiFi (np. nowe aparaty Nokia) pozwala na jeszcze dalej idącą integrację wykorzystującą funkcje FMC – twierdzi Staszczak. – Aparat taki pracuje w sieci GSM, gdy użytkownik jest poza biurem, a w chwili wejścia w zasięg bezprzewodowej sieci LAN (WiFi) działa jako numer wewnętrzny centrali biurowej. W każdym przypadku jest osiągalny pod tym samym numerem.

– Dzięki rozwiązaniu FMC znacznie maleją również koszty komunikacji pomiędzy pracownikami rozproszonymi w wielu lokalizacjach – mówi Bartosz Niwiński, Key Account Manager Avaya Poland. – Oszczędności widoczne są szczególnie przy wdrożeniu FMC w ramach firmy posiadającej oddziały w innych państwach. Połączenie pomiędzy telefonami GSM pracowników przebywających w dwóch krajach traktowane jest wtedy nie jak połączenie międzynarodowe, ale jak dwa połączenia, lokalne GSM w ramach grupy biznesowej oraz darmowe połączenie VoIP między tymi krajami.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP