PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gra w cztery kółka

Autor: Oskar Filipowicz
11-12-2005 00:00
Gra w cztery kółka

Robienie samochodów wymaga syntezy wielu talentów, doświadczeń i kompetencji. Nie wystarczy dobry produkt, by istnieć na rynku. Stratedzy z wizją, designerzy z intuicją, zaawansowane techniki marketingowe, najnowsze technologie z robotem i laserem w rolach głównych, misterne łańcuchy logistyczne. Maszyneria służąca wyprodukowaniu współczesnego samochodu przypomina limuzynę z wysokiej półki: tyle myśli, wysiłku i pracy, żeby kręciło się kółko...

Zwyczajna marka, przeciętny produkt, modele 80 i 100, świetne, ale przykurzone tradycje i opatrzona innowacyjność quattro. Jeszcze kilkanaście lat temu samochody z czterema pierścieniami na grillu sprzedawano razem z popularnymi kuzynami od Volkswagena. Od tamtego czasu marka Audi i jej producent przeszli do innego wymiaru. Dziś marketingowy mogą bez obaw prezentować swoje produkty poprzez hasła „sportowy”, „innowacyjny”, „perfekcyjny w wykonaniu”.
Zaczęło się od zmiany w myśleniu o nowym sposobie komunikacji z klientem.

– Opis techniczny silnika zastąpiło oddziaływanie na emocje. Chodziło o to, by trafiać do klienta poprzez serce, nie przez głowę – wyjaśnia intencje Andreas Meurer, szef pionu komunikacji w koncernie AUDI AG.

– Produkt powstaje w fabryce, marka powstaje w głowie – przypomina Leyla Cinar, specjalista odpowiedzialny za strategię marki Audi. Polityka, którą realizuje, ma za horyzont rok 2015.

Dokonano sporych inwestycji w sieć dystrybucji, a przede wszystkim w technologie. Audi sprzedażowo „oderwało się” od Volkswagena i zaczęło aspirować do marek premium. Oznaczało to konkurowanie z bogatszymi i zadomowionymi w wysokich segmentach konkurentami – Mercedesem i BMW. Postawiono na progresywność, która miała na nowo pozycjonować markę w podwójnej opozycji: do tradycjonalizmu Mercedesa i mainstreamu reprezentowanego przez Volkswagena. Hasło „przewaga przez technikę” nawiązywało do Augusta Horcha, protoplasty marki i wielkiego nowatora pierwszych dekad automobilizmu.


Pociąg do samochodu


Ingolstadt, Neckarsulm i Györ, główne europejskie wytwórnie koncernu, dzielą się modelami i obowiązkami. W bawarskim Ingolstadt, nakładem pracy 30 tys. zatrudnionych tu osób, powstają modele tworzące ekonomiczną podstawę funkcjonowania firmy – najpopularniejsze, o największym wolumenie sprzedaży – A4 i A4 avant. Poboczna produkcja to karoserie sportowych modeli TT. Neckarsulm, choć zatrudnia „tylko” 14 tys. pracowników, produkuje większość pozostałych modeli – przede wszystkim te o aluminiowych karoseriach (A2, A3 oraz A6 i 8 w różnych wersjach nadwoziowych).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP