Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Handel energią - rynek nowych graczy

Autor: Dariusz Ciepiela
16-03-2014 17:09 |  aktualizacja: 16-03-2014 16:00
Handel energią - rynek nowych graczy

Energię sprzedają już firmy telekomunikacyjne i sieci kablowe, do których wkrótce dołączą ubezpieczyciele. Rynek weryfikuje oczekiwania nowych graczy - ci jednak nie rezygnują.

Wejście na rynek energii nie musi przynosić takich profitów, jak się zazwyczaj wydaje. Przekonała się o tym firma Orange Polska, która w lutym 2013 r. podpisała z Polską Grupą Energetyczną (PGE) umowę zakładającą wzajemne oferowanie własnych produktów i usług w swoich sieciach sprzedaży. Jednak już pod koniec 2013 r. Orange i PGE zrezygnowały z planowanej współpracy.
Obie grupy nie podają oficjalnie powodów tej decyzji, ale nieoficjalnie mówi się o kilku przyczynach. Jedną z nich miał być konflikt interesów. PGE w swojej grupie kapitałowej posiada Exatel, czyli firmę zajmującą się m.in. dostarczaniem usług telekomunikacyjnych i informatycznych do spółek energetycznych. Exatel angażuje się także w projekty inteligentnych sieci. Tymi samymi obszarami zainteresowana była grupa Orange, więc gdyby do współpracy PGE z Orange doszło, to pojawiłby się naturalny konflikt interesów. Innym powodem mógł być spodziewany niewielki zysk na sprzedaży energii, który sprawił, że Orange straciło zapał do współpracy.

Nieoficjalnie mówi się również, że porozumienie to było ważne dla byłych prezesów obu grup. List intencyjny podpisali Krzysztof Kilian, prezes PGE, i Maciej Witucki, prezes Orange Polska. Obaj odeszli ze swoich stanowisk w 2013 r., a nowe władze obu grup były mniej entuzjastycznie nastawione do współpracy.

Inteligentna współpraca

Podobną umowę o współpracy podpisały w marcu 2013 r. Tauron z T-Mobile. Obie firmy w grudniu 2013 r. rozpoczęły pilotażowy program oferowania swoim klientom detalicznym produktów partnera. W ramach programu wybrani klienci Taurona lub T-Mobile otrzymują propozycję skorzystania odpowiednio z oferty energetycznej lub telekomunikacyjnej partnera przygotowanej specjalnie na potrzeby projektu.

- Rynek energii wciąż się rozwija, podobnie jak potrzeby klientów. Chcąc na nie odpowiedzieć, stale poszerzamy ofertę o nowe produkty. Dzięki partnerskiej współpracy z T-Mobile nasi klienci otrzymują nie tylko atrakcyjną ofertę energetyczną, ale także dodatkowe benefity płynące ze współpracy z partnerem - zapewnia Dariusz Lubera, prezes zarządu Tauron Polska Energia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP