PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Handlować twarzą w twarz

Autor: Rozmawiał: Robert Szymczak
15-06-2005 00:00

Targi w gospodarce konkurencyjnej nie są niczym innym jak towarem, pakietem usługowym o określonym charakterze - rozmowa z Bogusławem Zalewskim, prezesem Zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Czy w dobie Internetu, nowoczesnych środków komunikacji targi jeszcze mają sens?
– Wszystkie badania – a zwłaszcza amerykańskie, na których się ostatnio wszyscy wzorują – wskazują na to, że najbardziej efektywny jest marketing bezpośredni, przeprowadzany metodą „face to face”. Targi są właśnie elementem takiego marketingu i jako takie będą się rozwijały. Oczywiście nie będą to targi, jakie mieliśmy w okresie socjalizmu.
Targi się rozwijają. W tej chwili na świecie odbywa się ok. 30 tys. targów powyżej 500 m kw. Bierze w nich udział 3,2 mln wystawców, a zwiedza je ok. 350 mln ludzi. Wszystko wskazuje na to, że w Europie targi pozostaną, bo Europa jest kolebką targów. Tu targi rozwijają się najszybciej. Oprócz tego na Dalekim Wschodzie, na „bliższym Wschodzie”, czyli w Rosji i Ukrainie, a także w Stanach Zjednoczonych. Stany były ojczyzną Internetu, ale w ślad za Internetem zaimplementowano europejski wynalazek pod nazwą „targi” – sprzęgnięto te dwa elementy ze sobą właśnie dla potrzeb marketingowych.

Targi Poznańskie to już ponad 80 lat. Jak duże zmiany w samym wystawiennictwie zaszły przez ten czas?

– Targi Poznańskie miały zupełnie inną historię, niż targi amerykańskie – historię europejską. Powstały dokładnie 84 lata temu – w roku 2006 będziemy obchodzić jubileusz 85-lecia. Powstały krótko po targach w Lyonie, krótko po targach w Mediolanie i Paryżu. Wiele zmieniło się w tym czasie, zarówno jeśli chodzi o samo wystawiennictwo, a także jeśli chodzi o systemy telekomunikacji. Ale pozostał ciągle niezmieniony jeden element – wspomniane wcześniej spotkanie „face to face”. Targi są platformą komunikacji marketingowej – transparentnej, interaktywnej i osobistej. Jest to, wydaje mi się, wystarczająca ilość cech, która pozwala na to, żeby mówić o targach jako elemencie nowoczesnej infrastruktury gospodarczej – obok banków, giełd, aukcji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP