PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Impel: kryzys zachęca do outsourcingu

Autor: Tadeusz Gańczarczyk
06-11-2009 00:00 |  aktualizacja: 06-11-2009 15:59
Impel: kryzys zachęca do outsourcingu

Co dziesiąty Polak jest obsługiwany w miejscu pracy przez Impel, największą w Polsce firmę outsourcingową, jedyną z sektora usług ochrony, czystości, cateringu notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Outsourcing to praktyka prawie tak stara, jak... specjalizacja i w biznesie powszechna. Jednak kryzys zachęca do zlecania usług firmom specjalistycznym, daje silny impuls dla rozwoju outsourcingu jako sposobu zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa. Firmy zaczynają zauważać, że to doskonałe narzędzie naprawcze, usprawniające, a przede wszystkim pozwalające elastycznie dostosować koszty do wielkości portfela zamówień.
- Kryzys sam w sobie jest zjawiskiem groźnym, ale również daje impuls do doskonalenia firmy. Dla naszej grupy to dobry okres - mówi Grzegorz Dzik, prezes zarządu Impela SA. - Przedsiębiorstwa w czasach niepewnych ponownie szukają elastyczności, recepty na przetrwanie, porządkują swoje struktury. Jesteśmy obok. Potrafmy pomóc firmom w rozwiązaniu tych problemów.

Outsourcing to zlecanie zewnętrznym, wyspecjalizowanym podmiotom procesów niezbędnych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa. Koszty stałe związane z utrzymywaniem pracowników czy infrastruktury zostają zastąpione przez koszty zmienne, wynikające z kontraktu z firmą outsourcingową.

Proste pomysły

20 lat temu, kiedy Impel zaczynał działać, słowo outsourcing było w Polsce zupełnie obce, ale pomysł na firmę usługową był stosunkowo prosty. Biorąc pod uwagę dzisiejszą skalę biznesu Impela, idea ta okazała się pionierska, wręcz rewolucyjna.

W drugiej połowie lat 80. minionego wieku bardzo prężnie działały spółdzielnie studenckie o szerokim zakresie świadczonych usług. Właśnie w tym środowisku należy szukać prapoczątków firmy Impel.

Grzegorz Dzik ukończył wydział budownictwa na Politechnice Wrocławskiej. Spore doświadczenia nabył w studenckiej spółdzielni pracy. Otrzymał propozycję objęcia stanowiska dyrektora ds. usług w spółce akcyjnej Student Serwis, w firmie wielooddziałowej, w której pracowało 3 tysiące osób na terenie Dolnego Śląska.

- Tam się uczyłem kontaktów z innymi firmami, prowadzenia przedsiębiorstwa od podstaw, bo ta spółka też dopiero się rozwijała. Ta m zdobywałem wiedzę o organizacji przedsiębiorstwa, o sposobach kalkulowania kosztów w tego rodzaju firmie, o świadczeniu usług. To był czas, kiedy miałem okazję dokładnego przyjrzenia się polskim przedsiębiorstwom, sposobom ich organizacji, zarządzaniu, problemom z zasobami ludzkimi. Wtedy istniał tzw. podatek od ponadnormatywnych wynagrodzeń, dzięki któremu dostawca mógł w dobrych cenach sprzedawać swoje usługi, w dodatku z korzyścią również dla zakładu, który je nabywał - wspomina Grzegorz Dzik.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP