PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Informatyka i telekomunikacja - wojna na łączach

Autor: Jarosław Maślanek
27-10-2013 10:19 |  aktualizacja: 27-10-2013 10:20
Informatyka i telekomunikacja - wojna na łączach
<b>Magdalena Dziewguć<br />
wiceprezes zarządu Exatel </b><br /><br />

Usługi dodane coraz częściej sprowadzają się do sprzedaży przetworzonych informacji. <br /><br />

Budowanie tych usług opiera się na bardzo dobrym zrozumieniu biznesu klienta i łączeniu danych z różnych źródeł, część pochodzi z map, część z kart kredytowych, część z programów marketingowych. <br /><br />

To, w połączeniu z informacjami technologicznymi, pozwala tworzyć bazy danych, jakich klient potrzebuje. Operatorzy telekomunikacyjni łączą swoje usługi z partnerami, tworząc rozwiązania typu "plug and play". Klient nie musi oddzielnie zamawiać łącza, oprogramowania i obsługi, a następnie sam składać z tych klocków pożądanego rozwiązania, robimy to za niego, biorąc jednocześnie odpowiedzialność za spójność systemu.
<b>Leszek Nikołajuk<br />
dyrektor zarządzający rynkiem klientów korporacyjnych w Netii </b><br /><br />

Operatorzy wkraczają na zupełnie nowe obszary, poszukując możliwości tworzenia rozwiązań łączących czasem bardzo odległe od siebie usługi: połączenia telefoniczne + video + chat, bezprzewodowy dostęp do internetu z usługą tworzenia reklam, dostęp do internetu z oprogramowaniem i wsparciem technicznym dla tego oprogramowania etc. Dlaczego? <br /><br />

Bo firma posiada wiele potrzeb, a operator chce wejść w obszary, które do dziś były zagospodarowane przez innych dostawców, dając rozwiązanie kompleksowe, tańsze i prostsze.
<b>Emil Konarzewski<br />
partner Audytel </b><br /><br />

Orange, jako dostawca infrastruktury, powinien optymalizować procesy dostawy usług hurtowych i jednocześnie powinien być w stanie planować i realizować dalsze inwestycje infrastrukturalne. W tym celu potrzebne jest jednak stabilne otoczenie regulacyjne i stymulowanie rozwoju rynku. <br /><br />

Z drugiej strony, Orange - jako dostawca usług dla klientów końcowych, ma przed sobą wyzwania związane z rosnącymi wymaganiami klientów i konwergencją usług ICT i TV. Konkurenci Orange poprawiają swoją pozycję rynkową, wykorzystując pewną inercję w działaniu największego operatora, zwłaszcza poprzez budowę nowych usług.
<b>Michał Własenko<br />
research consultant, IDC Poland </b><br /><br />

Grupie Solorza-Żaka udało się skonsolidować unikalny wachlarz graczy z rynku mediów i telekomunikacji, kolejnym naturalnym krokiem byłoby rozszerzenie tego wachlarza o prężną firmę technologiczną. W Europie przejęcie Polkomtela przyjęto ze słowami uznania dla strategicznej wizji właściciela grupy. Jednak reorganizacja i konsolidacja tak różnych firm jak Polkomtel czy Cyfrowy Polsat musi trwać i nie przebiega łatwo. Od strony ofert telekomunikacyjnych Polkomtel w ostatnim roku nie był liderem zmian i innowacji. Dał jednak bardzo ożywczy impuls inwestycyjny rynkowi, za pomocą dynamicznej budowy i marketingu oferty mobilnego internetu szerokopasmowego LTE.

Na styku telekomunikacji i informatyki trwa ofertowa rewolucja. W rynkowej rywalizacji wygrywa ten, kto zaproponuje biznesowi usługę kompleksową, tanią, elastyczną i wyprzedzającą konkurencję.

Trudne dla całej gospodarki czasy w naturalny sposób zaostrzają warunki walki o klienta. Mniejsze środki, jakie ci są skłonni wydać na zaspokojenie swoich potrzeb, to bodziec do optymalizacji usługi i obniżania kosztów, ale także skonstruowania takiej oferty, która pozwoli klientowi obniżyć koszty jego biznesowego funkcjonowania.
"Kryzysowa" oferta musi być jednak elastyczna, by można było ją szybko dostosować do dynamicznych zmian koniunktury. Określają ją dwie kategorie: interwencyjność (narzędzia potrzebne do przetrwania) i optymalizacja (redukcja kosztów).

- W okresie gorszej koniunktury gospodarczej, konstruując oferty kładziemy szczególny nacisk na rozwiązania budżetowe, które można łatwo zmodyfikować w kierunku rozwiązań klasy premium, w chwili pojawienia się takiego zapotrzebowania - mówi Leszek Nikołajuk, dyrektor zarządzający rynkiem klientów korporacyjnych w Netii.

Zintegruj się

Istotnym elementem staje się konstrukcja techniczno-finansowa oferty. Coraz większa liczba klientów jest zainteresowana zamianą inwestycji w sprzęt na dzierżawę usługi odpowiadającej ich potrzebom.

- W ten sposób nie dość, że nie muszą ponosić dużych wydatków inwestycyjnych, to jeszcze mają zapewnioną obsługę i utrzymanie usługi po stronie operatora - wyjaśnia Nikołajuk. A wtedy ich własne służby informatyczne mogą koncentrować się na innych zadaniach.

- Rynek ICT idzie w kierunku usług zintegrowanych - przekonuje Magdalena Dziewguć, wiceprezes zarządu Exatel.

- Nie jest to jedynie rezultat gorszej koniunktury, ale raczej prostego rachunku matematycznego.

Klienci szukają gotowego rozwiązania, odpowiadającego na ich aktualne potrzeby, nie mają czasu na dobieranie składników systemu ze wszystkich dostępnych na rynku. Często też nie mają potrzebnej wiedzy, koniecznej do wyboru najlepszych ofert.

- Dlatego naszym głównym zadaniem jest bycie doradcą, uważnym słuchaczem - mówi Dziewguć. - Skupiamy się na dostarczeniu tego, czego klient potrzebuje, znajdując odpowiednich partnerów, którzy to umożliwią, a więc producentów czy dystrybutorów oprogramowania i sprzętu, wsparcia technicznego czy analityków danych biznesowych. Klient otrzymuje jedną fakturę za cały system, a nie jego składniki, wie też, do kogo ma się zwrócić w przypadku awarii.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP