Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Innowacje we współczesnym świecie to konieczność

Autor: Zbigniew Konarski
10-12-2012 10:00
Innowacje we współczesnym świecie to konieczność
<b>Andrzej Korpak
prezes General Motors Manufacturing Poland</b><br /><br />

- Można skasować wydatki na innowacje i próbować przetrwać kryzys, nie wydając pieniędzy. Ale wtedy dopadnie on nas za dwa lata, akurat wtedy, gdy te niepowstałe innowacje mogłyby znaleźć swoje miejsce na rynku.

W świecie coraz silniejszej konkurencji innowacje nie są ani fanaberią przedsiębiorcy, ani fantazją inżyniera. Innowacyjnym trzeba być po to, by zarabiać pieniądze.

Samo słowo "innowacja" znaczy tyle co "odnowienie".
Innowacyjność służy więc nie tyle burzeniu czegokolwiek, co doskonaleniu i poszukiwaniu nowych, oryginalnych, pionierskich rozwiązań.

- Wynalazki często powstają przypadkiem.

Natomiast innowacje są wynikiem przemyślanego procesu zmierzającego do zaspokojenia konkretnych potrzeb - tłumaczy Luk Palmen, prezes InnoCo, firmy konsultingowej zajmującej się m.in. zarządzaniem procesami innowacyjnymi.

Dla biznesmena, według najbardziej lakonicznej definicji, innowacyjność to działalność, której celem jest tworzenie nowych produktów i usług. Uzupełnijmy: także nowych ich cech, zastosowań lub sposobów produkcji. Czyli kreowanie nowych wartości - technicznych, ekonomicznych.

I policzalnych.

- Przestrzeń dla innowacji pojawia się wtedy, gdy ludzie nie chcą dłużej godzić się z istniejącym stanem rzeczy i stają się otwarci na "coś innego" - uzupełnia swoją tezę Palmen.

Przetrwać kryzys

Na innowacyjność zawsze jest pora.

Wbrew pozorom również wtedy, gdy kurczą się rynki, spadają indeksy giełdowe, a inflacja pożera i tak skromne zyski. Akurat teraz, w obliczu narastających problemów gospodarczych, ten rodzaj aktywności trzeba stymulować być może nawet intensywniej niż w okresach koniunktury.

- Owszem, można skasować wydatki na innowacje i próbować przetrwać kryzys, nie wydając pieniędzy. Ale wtedy dopadnie on nas za dwa lata, akurat wtedy, gdy te niepowstałe innowacje mogłyby znaleźć swoje miejsce na rynku - twierdzi Andrzej Korpak, prezes General Motors Manufacturing Poland.

Szef gliwickiej fabryki opla podkreśla, że jej pracownicy należą do najbardziej kreatywnych w koncernie GM. Swą energię koncentrują przede wszystkim na doskonaleniu procesów produkcyjnych. GMMP pełni także funkcję swoistego, korporacyjnego centrum inżynierii produkcji. Co oznacza, że to właśnie inżynierowie z Gliwic, którzy projektują nowe linie produkcyjne dla swojej fabryki, czynią to również w innych zakładach koncernu w Europie Środkowej i Wschodniej.

O ile General Motors dąży do udoskonalania funkcjonalności samochodu, którego zastosowanie jest mniej więcej znane od stu lat, o tyle ze spółką Flytronic jest właściwie dokładnie na odwrót. Oto pracujący w niej inżynierowie najpierw skonstruowali urządzenie, a teraz zastanawiają się, gdzie i komu mogłoby się ono przydać.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
<b>Andrzej Korpak
prezes General Motors Manufacturing Poland</b><br /><br />

- Można skasować wydatki na innowacje i próbować przetrwać kryzys, nie wydając pieniędzy. Ale wtedy dopadnie on nas za dwa lata, akurat wtedy, gdy te niepowstałe innowacje mogłyby znaleźć swoje miejsce na rynku.  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP