PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Integracja aplikacji lokomotywą konkurencyjności

Autor: Maciej Hazy
19-04-2001 00:00

Mówiąc o integracji systemów najczęściej mamy na myśli współdziałanie dziedzinowych systemów informatycznych w ramach przedsiębiorstwa. Biorąc pod uwagę technologie sieciowe (intra- , ekstra- i internetowe) pojęcie integracji można rozszerzyć również na współdziałanie systemów partnerów handlowych.

Gwałtowny rozwój polskiej energetyki jest najlepszym przykładem wykorzystania nowych technologii dla szybkości i rzetelności - kluczowych czynników sukcesu.
Tło
Energetyka, która przez wiele lat była służbą dla dobra państwa, od niedawna odkryła w sobie potencjał rynkowy. Przemiany tego sektora mają na celu wprowadzenie ekonomicznych zasad w zakresie wytwarzania i handlu energią. Oznacza to między innymi pojawienie się konkurencji. Zdobywanie przewagi konkurencyjnej związane jest z posiadaniem informacji - szybkiej i rzetelnej. Informacje takie można uzyskać integrując funkcjonujące w przedsiębiorstwie systemy dziedzinowe lub wdrażając filozofię zarządzania procesami.
Integracja w ramach przedsiębiorstwa
Informatyczny system Operatora Systemu Przesyłowego tworzy zintegrowane środowisko modułów programowych realizujących kolejne procesy w ramach Rynku Bilansującego począwszy od zbierania ofert, interaktywnego planowania, grafikowania, fizycznej realizacji kontraktów, na rozliczeniu ilościowym i wartościowym rynku energii skończywszy. Dzięki ujęciu procesowemu możliwe jest połączenie informacji technicznych i handlowych, dotychczas nie traktowanych w sposób łączny.
Zintegrowane systemy zarządzania oparte są o koncepcję wspomagania poszczególnych funkcji występujących w działalności. Organizacja dopasowywana była do struktury systemu, który był oczywiście "customizowany" ale tylko w zakresie poszczególnych funkcji. Doprowadziło to de facto do unifikacji wszystkich organizacji według pewnych modeli, a z drugiej strony do ogólnego podniesienia efektywności działalności gospodarki.
Integracja procesowa
Dlatego coraz większą popularnością cieszą się narzędzia informatyczne pozwalające na integrację poszczególnych procesów z resztą przedsiębiorstwa. Najlepszym przykładem tego mogą być dwie klasy systemów. Pierwszą z nich są CRM, które pozwalają spojrzeć na działalność przedsiębiorstwa z perspektywy procesu obsługi klienta. System pozwala nie tylko zbierać o nim informacje, ale zarządzać całą sferą związków przedsiębiorstwa z klientem poprzez zapewnienie dostępu do informacji o kolejnych kontaktach z klientem, gromadzonych w różnych systemach. Inną klasą systemów integrujących są systemy zarządzania pracą grupową. Przy ich pomocy można integrować dowolne procesy wymagające sprawnej komunikacji pomiędzy pracownikami. Zapewniają one dostęp do informacji zawartych w systemach funkcjonalnych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP