PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ISO 9000: 2000

Autor: Roman Uzdowski
17-11-2000 00:00

Od połowy stycznia do listopada br. trwają konsultacje związane z wprowadzeniem nowej wersji normy ISO 9000. Rzecz jasna – w stosunku do rodziny norm ISO 9000: 1994 zmieni się nie tylko data wersji, ale wiele elementów składowych. Przede wszystkim – poza normami DIS ISO 9001: 2000, DIS ISO 9001: 2000 i DIS ISO 9004: 2000 nie będzie innych norm w rodzinie ISO 9000:2000.

Przedsiębiorstwa, które zamierzają w roku 2001 wdrożyć normę jakości ISO 9001, będą to czyniły według nowej normy. Posiadacze norm w wersji ISO 9000:1994 będą musieli zadbać o przystosowanie istniejącej normy do wymagań nowego ISO 9000. Przedsiębiorstwa czeka swoista diagnostyka posiadanego systemu jakości ISO 9000 i dostosowanie ich w ciągu trzech lat do wersji 2000.
Pierwsza modyfikacja, to zmiana tytułu normy. ISO przestaje być systemem zapewnienia jakości, a staje się systemem zarządzania jakością. Organizacja doradcza Umbrella, świadcząca w Polsce usługi doradcze w zakresie systemów zarządzania, omawia osiem zasad, jakie musi zapewnić organizacja lub przedsiębiorstwo, aby system ISO 9000:2000 objął wszystkie obszary zarządzania:
1. Koncentracja na kliencie- zrozumienie aktualnych i przyszłych potrzeb klienta- wyjście naprzeciw jego wymaganiom oraz przewidywanie i wyprzedzenie oczekiwań jakie klient może wyrazić.
2. Przywództwo- powinno uwzględniać cele, kierunek działania oraz kreować wewnętrzne środowisko organizacji – powinno sprzyjać pełnemu zaangażowaniu pracowników organizacji do osiągnięcia założonych celów.
3. Zaangażowanie ludzi- uzyskanie całkowitego zaangażowania ludzi umożliwia pełne wykorzystanie ich zdolności z maksymalną korzyścią dla organizacji.
4. Podejście procesowe- założony wynik osiąga się bardziej efektywnie, gdy zasoby i działania zarządzane są jako proces.
5. Podejście systemowe do zarządzania- zidentyfikowanie systemu wzajemnie zależnych procesów, zrozumienie współzależności i umiejętne zarządzanie przyczynia się do zwiększenia skuteczności i efektywności działania organizacji.
6. Ciągłe doskonalenie- stałym celem organizacji jest ciągłe doskonalenie.
7. Opieranie się na faktach w podejmowaniu decyzji- skuteczne decyzje opierają się na logicznej analizie posiadanych danych i informacji.
8. Wzajemne korzystne powiązania dostawców- ustanowienie wzajemnie korzystnych powiązań między organizacją i jej dostawcami podnosi zdolność do generowania zysków.
Chociaż nie jest dotąd udostępniony ostateczny dokument nowej wersji ISO 9000: 2000, dowiedzieć się można z projektu, że wiele się zmieni w samym podejściu do standardu ISO 9000. Przedsiębiorstwa mogą liczyć na bardziej elastyczne dochodzenie do wdrożenia i łatwiejszą ocenę korzyści, wynikających z wdrożenia norm ISO 9000.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP