PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IT w praktyce: narzędzie walki dla Stoenu

Autor: (ab)
07-03-2006 00:00
IT w praktyce: narzędzie walki dla Stoenu

Warszawski dostawca energii elektrycznej przygotowuje się do działań na liberalizowanym rynku. Z tego powodu informatyka została ukierunkowana na działania związane z obsługą klienta. Za większość czynności z zakresu "twardego" IT odpowiada spółka Stoen Info.

Informatyka w elektroenergetyce zmienia się wraz ze zmianami w sektorze. Tak też się dzieje w należącej do koncernu RWE spółce Stoen. Do końca ubiegłego roku departament informatyki i telekomunikacji podlegał departamentowi kierowanemu przez prezesa Harry’ego Schura, jednak od bieżącego roku znajduje się w gestii departamentu handlu, którym kieruje Christian Hövelhaus, wiceprezes spółki.
Ta reorganizacja ma związek ze zmianami rynkowymi, wymuszającymi zmianę strategicznej roli informatyki w energetyce. IT nie ma obecnie wspierać wszystkich procesów biznesowych przedsiębiorstwa, ale pierwszoplanowy cel – sprzedaż, dystrybucję energii, obsługę jej odbiorców, czyli zadania dotyczące walki o klienta na liberalizowanym rynku.


Wewnętrzny outsourcing


Dział IT w spółce Stoen składa się z sześciu osób wykonujących prace administracyjne. Pracami z zakresu telekomunikacji zajmuje się zaś około 20 osób. Wszystkie inne czynności, jak utrzymanie sieci, sprzętu, help desk, wykonują pracownicy spółki zależnej – Stoen Info. Firma ta, działająca jako wewnętrzny outsourcer, zatrudnia około 50 osób.

Jak informuje Krzysztof Biniek, główny menedżer departamentu informatyka i telekomunikacja, część standardów dotyczących IT i telekomunikacji wprowadza w firmie grupa RWE, jednak Stoen ma dużą samodzielność w decydowaniu o rozwoju departamentu. Bycie częścią dużej grupy daje spółce wiele korzyści, np. w ramach umowy ramowej całej grupy wszystkie podmioty koncernu, w tym Stoen, zaopatrują się w komputery u jednego dostawcy, na korzystnych warunkach.


Decyduje zarząd


Zadania departamentu podzielone są w zależności od obszarów, którymi dział się zajmuje. Należą do nich: systemy billingowe (SAP for Utilities) – jedna z bardziej znaczących dziedzin, związana z obsługą klienta; call center – telekomunikacja; systemy zarządzania energią i infrastrukturą elektroenergetyczną; giełdowy obrót energią. W przypadku planowanych, znaczących inwestycji w IT, decyzje zapadają na cyklicznych spotkaniach menedżerów IT (CIO) ze wszystkich spółek RWE. Jeśli zaistnieje potrzeba wykonania specyficznej, lokalnej inwestycji, Krzysztof Biniek zgłasza to zarządowi, który wydaje decyzję. W przyszłości Stoen będzie inwestował w narzędzia klasy business intelligence, zarządzanie produkcją, zarządzanie infrastrukturą. Plany inwestycyjne, w tym dotyczące IT, spółka ma opracowane do roku 2010, ponieważ wymagał tego Urząd Regulacji Energetyki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP