PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IT w praktyce: woda ze wsparciem

Autor: (ab)
27-03-2006 00:00
IT w praktyce: woda ze wsparciem

Firma wodociągowa Aqua z Bielska-Białej jest w dużym stopniu wspierana przez automatykę, informatykę i telekomunikację. Te obszary przenikają się, zanika granica między urządzeniami sterującymi przesyłem wody oraz aplikacjami zarządczymi.

W strukturze spółki piony odpowiedzialne za różne strefy działalności. Jednym z nich jest pion IT i administracji. Odpowiada za niego wicedyrektor ds. informatyki i administracji. Podlega mu bezpośrednio kierownik informatyki.
– W spółce nie ma członka zarządu odpowiedzialnego za IT, typowego CIO, ale osoby odpowiedzialne za ten dział są w kadrze menedżerskiej – opowiada Jacek Pyrzycki, zastępca dyrektora ds. informatyki i telekomunikacji. – Uważam, że w każdej firmie i w każdej branży może być inne usytuowanie informatyki. W Aqua informatyka pełni także funkcje optymalizowania procesów biznesowych, nie jest działem nadrzędnym, tak jak to może mieć miejsce na przykład w firmach badawczych.Nie jesteśmy od tego,aby tworzyć nowe rozwiązania – systemy, lecz by wspierać biznes.

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa wodociągowego oraz każdego innego z tzw. sektora utilities (elektroenergetyka, ciepło, gaz) teoretycznie może odbywać się bez udziału informatyki, ale w praktyce muszą go wspierać narzędzia IT.

Teleinformatyka w bielskiej spółce odpowiada m.in. za zapewnienie łączności głosowej między działami i pracownikami oraz za komunikację elektroniczną. Firma posiada sieć rozległą, która obejmuje centralę w Bielsku-Białej oraz odległe od niej, na obszarze kilkunastu gmin, wydziały. Wszystkie oddziały mają zapewnioną łączność przez całą dobę on line. Firma zarządza sprzętem i aplikacjami w centrali, choć część infrastruktury jest zlokalizowana w oddziałach.

W spółce działa wiele systemów i aplikacji. Do najważniejszych należą: system ERP SAP R/3; system informacji przestrzennej GIS ESRI, który wspiera zarządzanie majątkiem sieciowym, wykrywanie awarii i plany inwestycyjne; system obiegu dokumentów i pracy grupowej Lotus/MIS; systemy SCADA, telemetrii i sterowania, które obsługują pod kątem informatyki sterowniki sieci wodociągowej.

– Pierwszy etap wdrażania systemu billingowego, dostarczonego przez SPIN i warszawski Kompakt zakończył się w styczniu. Narzędzie to będzie zawierało nowoczesne rozwiązania m.in. funkcję wystawiania faktur z wykorzystaniem podpisu elektronicznego – mówi Jacek Pyrzycki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP