PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IT w praktyce: wszystko w jednym


20-03-2006 00:00
IT w praktyce: wszystko w jednym

Spółka kurierska DHL Express powstała w wyniku połączenia kilku branżowych podmiotów musiała dostosować swoje struktury IT do modelu globalnej korporacji DHL. Pomogło jej to wdrożyć koncepcje zarządzania usługami ITIL i wyoutsourcować wiele usług.

DHL Express w ramach działu informatyki (IT) posiada kilka pionów zajmujących się różnymi aspektami teleinformatyki. Pierwszym jest „program management”, który zajmuje się wspieraniem projektów i organizacją procesów biznesowych, a nie technologiami. Jest to najważniejszy pion ustalający priorytety w organizacji całego IT.
Kolejnym pionem jest Centrum Kompetencyjne SAP, zajmujące się obsługą i rozszerzeniami systemu ERP. Następnym pionem jest dział wsparcia – help desk II stopnia. Jest to grupa pracowników świadczących usługi serwisowe, techniczne i lokalizacyjne.

Kolejnym elementem struktury IT jest grupa wsparcia rejestracji (listów przewozowych, transakcji w transporcie przesyłek). Dodatkowo w firmie działają technicy opiekujący się serwerami i sieciami teleinformatycznymi. Następnym pionem są developerzy – programiści, a najmniejszy dział stanowią pracownicy odpowiedzialni za wdrażanie narzędzi IT u większych klientów. W dziale tym pracują dwie osoby, kontaktujące się z innymi działami firmy, w tym z działem sprzedaży. W sumie we wszystkich pionach IT są zatrudnione 43 osoby. Roczne wydatki firmy z tytułu obsługi informatycznej sięgają 4,5 proc. obrotów.

W korporacji DHL informatyka funkcjonuje jako zbiór usług, które są zarządzane zgodnie z modelem IT Infrastructure Library (ITIL).

– Model został wprowadzony przez korporację w naszej centrali i rozszerza się na wszystkie oddziały w kraju – mówi Piotr Orłowski, członek zarządu, dyrektor ds. informatyki w DHL Express. – Dzięki niemu oddzielamy twardą informatykę (sprzęt, sieci) od usług opartych na zasadzie gwarancji jakości świadczonych usług – SLA (Sernice Level Agreement). Chodzi o to, aby IT w firmie było coraz bardziej konkurencyjne, aby mogło np. konkurować z firmami outsourcingowymi.

Spółka w dużej mierze korzysta z outsourcingu IT i zamierza zwiększać jego udział. M.in. system SAP jest obsługiwany przez zewnętrznych specjalistów. Tak samo na zewnątrz wydzielono obsługę serwerów i sieci rozległej. Również wsparcie techniczne komputerów jest dokonywane przez firmę zewnętrzną – jest to help desk I stopnia, w ramach którego rozwiązywane są m.in. problemy z narzędziami Microsoftu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP