PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Jak stawić czoło nowym wyzwaniom gospodarki?

Autor: Andrzej Amanowicz*
13-03-2001 00:00

Synergia technologii informacyjnej i metod zarządczych odpowiedzią na problem skali.

Gospodarka nadmiaru
Przełom drugiego i trzeciego tysiąclecia bez wątpienia scharakteryzować należy jako okres gospodarki nadmiaru w krajach "euroatlantyckich". W czasach gdy powszechna dostępność środków produkcji, siły roboczej, technologii i surowców oraz otwartość większości rynków powoduje, że każdy może produkować i sprzedawać wszystko, uzyskanie przewagi konkurencyjnej staje się prawdziwym problemem. Niemal wszyscy producenci oferują podobne standardy jakościowe. Sposoby zarządzania zostały niemal ustandaryzowane w wyniku rozpowszechniania się najlepszych praktyk. Również oddziaływanie na klienta poprzez marketing nie stanowi już o przewadze, bo wszyscy dysponują podobną wiedzą i możliwościami. Tymczasem pozytywne odróżnianie się od tła jest dziś niezbędnym warunkiem powodzenia. Żyjemy w gospodarce nadmiaru. Kjell Nordstrom w "Funky Business" odnotowuje, że jedna z japońskich firm elektronicznych posiada w ciągłej ofercie ponad 5 tysięcy modeli zegarków, a ilość gatunków piwa oferowanych w samej tylko Szwecji przekracza 350.

"Nowe" potrzeby gospodarki
Wraz z nastaniem gospodarki nadmiaru pojawiły się "nowe" potrzeby gospodarki. Potrzeby te są w sporej mierze starymi potrzebami tylko jawiącymi się w całkiem innej skali. Troska o klienta zawsze była cechą dobrego handlowca. Właściciel sklepu w małej miejscowości znający na wylot potrzeby, wypłacalność i charakter swoich klientów był przez lata niedoścignionym wzorcem firmy utrzymującej dobre relacje ze swoimi klientami. Jego modelu działania nigdy nie były w stanie osiągnąć wielkie sieci handlowe ery industrialnej, które gdzie indziej upatrywały źródeł swego powodzenia. Dzisiaj specjalistyczne salony, sklepy internetowe, firmy wysyłkowe, a także banki i usługodawcy na nowo odkrywają hasło "to ludzie sprzedają ludziom" i dążą różnymi metodami do utrzymania lojalności klienta. W porównaniu ze swym archetypem - właścicielem sklepiku w Wólce Dolnej - mają jednak dużo trudniejsze zadanie, bo ich klientów liczy się w dziesiątki, a nawet setki tysięcy.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 252 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP