PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak zatrzymać świetnych pracowników w firmie?

Autor: Monika Godlewska, Specjalista Ośrodka Doradztwa i Treningów Szkoleniowych, HOMO CREATORE - HrNews.pl
29-07-2010 00:00 |  aktualizacja: 29-07-2010 11:04
Jak zatrzymać świetnych pracowników w firmie?

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak kosztowny jest proces zatrudnienia i wdrożenia nowego pracownika do pracy. Kiedy odchodzi kluczowy pracownik z naszego zespołu, koszty te są znacznie większe. W grę wchodzą również utracone korzyści, których były pracownik nie wygeneruje już swoją pracą.

Strach wspominać nawet o sytuacji, kiedy odchodzi menedżer, czy też inny specjalista, osiągający spektakularne sukcesy w swojej pracy i dysponujący unikalną wiedzą o specyfice firmy i branży. Straty z powodu ich odejścia mogą być równe kilkumiesięcznemu budżetowi sprzedaży firmy.

Co więc zrobić, aby zatrzymać w firmie bardzo dobrych pracowników?

Kiedy, jako trenerka, pytam uczestników szkolenia o powody odchodzenia z organizacji ich podwładnych, najczęściej pojawiające się odpowiedzi oscylują wokół braku możliwości wyższego wynagrodzenia, czy też odpowiedniego rozwoju zawodowego.

Zapewne jest w tym dużo prawdy. Nie ma co ukrywać, iż dla wielu ludzi motywacja finansowa jest bardzo ważna. Dla innych naczelną wartością jest wspinanie się po drabinie coraz to wyższych stanowisk.

Obecnie jednak samo wynagrodzenie, czy możliwość awansu tracą swą zdolność zatrzymania pracownika w firmie. Na szczęście coraz więcej organizacji zdaje sobie sprawę, iż pracownika nie można kupić samymi pieniędzmi. Pensja przestała być najważniejszym czynnikiem atrakcyjności pracy. Znacznie ważniejsze od pieniędzy, czy nowej wizytówki z wyższym stanowiskiem, okazuje się środowisko pracy i charakter samej pracy, a więc to wszystko, co składa się na prozę życia organizacyjnego.

Główna odpowiedzialność w tym zakresie spoczywa na bezpośrednich przełożonych i całej kadrze kierowniczej. Jeśli swoim zachowaniem nie stworzą odpowiedniej kultury i klimatu zaufania, niezwykle trudno będzie zatrzymać ludzi przed odejściem.

Nie ma pracownika, który lubi nadmierną kontrolę ze strony swego przełożonego. Niestety istnieją organizacje, które wdrożyły system szczegółowego nadzoru każdego procesu wewnątrz firmy, co budzi niezadowolenie podwładnych i ogranicza ich poczucie odpowiedzialności.

Dlatego, aby zatrzymać pracownika, warto się skupić na czynnikach, które powodują zadowolenie - i je wzmacniać oraz minimalizować te, które zdecydowanie demotywują ludzi do pracy.

Kiedy pytam uczestników na prowadzonych przez siebie szkoleniach dlaczego sami rozstawali się z poprzednimi firmami, najczęściej wymienianą przyczyną są niedobre relacje z przełożonymi.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


55 825 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 303 410 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 779 986 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP