PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Klient chce mieć wybór

Autor: Marcelina Gołębiewska
08-01-2002 00:00

Stacja paliw, poza paliwami, oferuje dzisiaj wyposażenie do czyszczenia szyb, trzepania dywaników samochodowych i np. odkurzacz. Jest bezpieczna i oświetlona. Posiada dozownik foliowych rękawiczek i udostępnia papierowe czyściwa. Zapewnia WC dostosowane także dla niepełnosprawnych i miejsce do przewijania niemowlaków. Nikogo nie dziwi sklep i bar na stacji. Standardem staje się myjnia.

Jak wynika z zapowiedzi koncernów, już niedługo można tu oczekiwać na stacjach e-kiosków i kawiarenek internetowych. Tym bardziej że w powszechnej - chociaż trudnej do potwierdzenia - opinii, w Polsce stacja paliw zarabia na wszystkim, tylko nie na paliwie. Zdaniem niektórych fachowców, dla koncernów paliwo jest na stacjach "produktem ubocznym".
Statystyka potwierdza, że polski kierowca samochodu osobowego rzadko jeździ na stację tylko po paliwo, chociaż równie rzadko robi tu tylko zakupy. Innymi słowy, u progu 2002 roku klient stacji paliwowej oczekuje szerokiego wachlarza usług - chce mieć wybór. Dla stacji jest to i szansa, i wyzwanie.
Blisko, dobrze i tanio
Stacja paliw przede wszystkim musi być blisko. Aż dla 57 proc. Polaków najważniejsze przy wyborze stacji jest jej położenie: im bliżej domu, tym lepiej. 10 proc. odległość od domu stawia stację na drugim miejscu. Bliskość stacji od miejsca zamieszkania raczej nie jest uzależniona od płci jej użytkownika. Jest istotna dla różnych przedziałów wiekowych, zdecydowanie najważniejsza dla biedniejszych (o dochodach w rodzinie do 1000 zł) i bardziej istotna dla bogatszych (ponad 3000 zł) niż dla średniaków. Inna jest natomiast skala ważności odległości stacji od miejsca pracy - najistotniejsza dla 6 proc. z nas i na drugim miejscu dla 17 proc. Ta jednak rośnie z wiekiem: ma najmniejsze znaczenie dla ludzi najmłodszych - poniżej trzydziestki, wzrasta u osób od 31 do 40 lat, od 41 do 50 lat, a najważniejsza jest dla ludzi powyżej 50.
Tymczasem nie zawsze do stacji jest blisko. Co prawda 28 proc. kierowców utrzymuje, że korzysta ze stacji położonej do kilometra od domu, a ponad 85 proc. mieszkańców miast najczęściej jeździ na stację nie dalej niż 4 km. Jednak duża grupa (aż 16 proc.) to mieszkańcy wsi, którym wypada korzystać ze stacji oddalonej o ponad 10 km od miejsca zamieszkania. Miasta i wsi nie różni natomiast tak bardzo odległość stacji od miejsca pracy. 68 proc. kierowców tankuje na stacji, która jest nie dalej niż do 4 km od ich pracy.
Na drugiej pozycji - zaraz po bliskości domu, - stawiamy zaufanie do firmy, czyli jakości paliw. 15 proc. z nas uważa, że jakość jest najważniejsza, dla 14 proc. jest druga co do ważności, a dla 19 proc. trzecia. Jakość ceni więcej mężczyzn niż kobiet. Najmniej skupia się na niej klient najmłodszy i najstarszy. Jest ona ważniejsza dla osób o średnich dochodach w rodzinie (od 1001 do 3000 zł) i dla właścicieli aut najnowszych - do 5 lat.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP