PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Klient jest najważniejszy

Autor:
11-09-2001 00:00

Rozmowa z Jerzym Bernhardem prezesem zarządu firmy Stalprofil SA

- Jak przedstawia się oferta handlowa firmy?
Stalprofil od samego początku swego funkcjonowania na rynku, tj od prawie 13 lat zajmuje się obrotem wyrobami hutniczymi. Jednak dzisiaj nasza działalność jest zupełnie inaczej zorganizowana niż w przeszłości. Teraz dużego znaczenia nabiera nasze doświadczenie w organizowaniu handlu kompensacyjnego na styku branż: hutnictwa i górnictwa oraz rynku dóbr inwestycyjnych. Wynika to przede wszystkim z kryzysu, w jakim znalazło się polskie hutnictwo. Na dzień dzisiejszy niejednokrotnie, aby zapewnić sobie dostęp do wybranego asortymentu wyrobów hutniczych, zlecamy hutom jego wyprodukowanie z powierzonego wsadu. Dostarczamy też w zamian za gotowe wyroby inne towary niezbędne do produkcji hutniczej takie jak koks, węgiel oraz materiały ogniotrwałe. I trzeba powiedzieć, że system ten działa ku zadowoleniu obydwu stron.
- Jaka jest pozycja firmy na rynku polskim i za granicą?
Stalprofil SA posiada stałe kontakty handlowe z grupą ponad 500 odbiorców krajowych, ale także, co nas wyróżnia w gronie firm handlujących wyrobami hutniczymi, z szerokim gronem kontrahentów zagranicznych, głównie z krajów Europy Zachodniej.
Jako priorytetową traktujemy sprzedaż na rynku krajowym i na nim właśnie lokujemy znaczącą, bo ok. 80% część naszych obrotów handlowych, zajmując miejsce w czołowej dziesiątce największych krajowych dystrybutorów. Realizacja tej strategii nie odbywa się jednak kosztem eksportu, o czym świadczy nasza obecność na liście 50 największych polskich eksporterów. Największym rynkiem zbytu dla wyrobów eksportowanych przez Stalprofil SA jest Europa Zachodnia, której udział w sprzedaży eksportowej kształtuje się na poziomie około 80%. Kolejnym ważnym rynkiem jest Europa Środkowo-Wschodnia. Największymi odbiorcami z tego regionu są firmy z Czech i Słowenii.
- Czy odczuwane jest zagrożenie ze strony firm handlowych będących przedstawicielami światowych producentów hutniczych?
Jesteśmy przyzwyczajeni do obecności zagranicznej konkurencji na obsługiwanych przez nas rynkach. Często nawet decydujemy się na bliską współpracę z zachodnimi partnerami, a owocem takiej współpracy jest wzbogacenie naszej oferty handlowej o wyroby nie produkowane przez polskich producentów. Przykładem może tu być nawiązanie kontaktów handlowych z koncernem Corus z Wielkiej Brytanii. Popyt zgłaszany przez naszych klientów na wyroby, których dotychczas nie posiadaliśmy w swojej ofercie skłonił nas do zawarcia umów handlowych właśnie z jednym ze światowych potentatów w branży hutniczej. Zagrożenie ze strony zachodnich producentów głównie dotyczy polskich hut, które nie są przygotowane na konfrontację rynkową z silnymi kapitałowo koncernami stalowymi. Bez sprawnej restrukturyzacji, a później prywatyzacji sektora staniemy w obliczu marginalizacji jednej z ważnych gałęzi gospodarki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP