PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Koleje: remontowcy skazani na PLK

Autor: Krzysztof Orłowski
09-08-2007 00:00 |  aktualizacja: 22-10-2007 12:20
Koleje: remontowcy skazani na PLK
<b>Adrian Furgalski</b>, ZDG TOR
Dopiero w ostatnim czasie wzrosły środki na infrastrukturę kolejową - w 2006 r. przekroczyły one 1 mld zł. Wcześniej średnie nakłady na ten cel wynosiły rocznie 200-300 mln zł. Będą one rosły, chociaż trzeba pamiętać o tym, że plany PKP PLK do tej pory nie były w pełni realizowane - na zeszły rok zaplanowano 1,7 mld zł, a udało się wydać 1,3 mld. Na ten rok zapowiedziane jest przeznaczenie na inwestycje 3 mld zł. Oceniam, że uda się zrealizować ok. 2,2-2,3 mld zł. Trzeba mieć na uwadze to, że potencjał wszystkich firm obecnych na tym rynku - to jest ok. 1,3-1,4 mld zł - tyle maksymalnie są one w stanie przerobić.

Budowa i remonty linii kolejowych to dziedzina, w której brak zamówień był jeszcze bardziej odczuwalny niż w przypadku producentów taboru. Teraz pieniądze na ten cel są, ale barier, które mogą spowolnić ich wydawanie, również nie brakuje.

Jedynym zamawiającym jest PKP PLK. Patrząc na listę kontraktów podpisywanych przez to przedsiębiorstwo w ostatnim roku, widać, że na rynku obecne są trzy rodzaje podmiotów. Po pierwsze - należące do grupy PKP Zakłady Napraw Infrastruktury (ZNI), po drugie - wyspecjalizowane w remontach i budowie linii kolejowych firmy polskie (choć w niektórych z nich pojawił się już kapitał zagraniczny), po trzecie - pojawiające się nieśmiało firmy zagraniczne.

W ubiegłym roku jedynym przykładem z tej ostatniej grupy był niemiecki Schweerbau, ale biorąc pod uwagę to, że w niedawnym przetargu na modernizację linii Międzyrzec Podlaski - Łuków zwyciężył Strabag - można się spodziewać, że takich przykładów pojawiać się będzie więcej.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
<b>Adrian Furgalski</b>, ZDG TOR
Dopiero w ostatnim czasie wzrosły środki na infrastrukturę kolejową - w 2006 r. przekroczyły one 1 mld zł. Wcześniej średnie nakłady na ten cel wynosiły rocznie 200-300 mln zł. Będą one rosły, chociaż trzeba pamiętać o tym, że plany PKP PLK do tej pory nie były w pełni realizowane - na zeszły rok zaplanowano 1,7 mld zł, a udało się wydać 1,3 mld. Na ten rok zapowiedziane jest przeznaczenie na inwestycje 3 mld zł. Oceniam, że uda się zrealizować ok. 2,2-2,3 mld zł. Trzeba mieć na uwadze to, że potencjał wszystkich firm obecnych na tym rynku - to jest ok. 1,3-1,4 mld zł - tyle maksymalnie są one w stanie przerobić.  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 967 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP