Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Komputer w firmie

Autor: Marcin Pronobis
05-02-2002 00:00

Skończyły się czasy, kiedy o zakupach sprzętu komputerowego decydował główny informatyk firmy. Nadeszły też lepsze dni dla komputerów, które nie stanowią już tylko gustownej ozdoby na biurku prezesa. Teraz o funkcjonalności systemu wspomagającego zarządzanie decyduje każdy pracownik, a komputer to narzędzie pracy, bez którego system nie istnieje, tak samo, jak nie istnieje powieść bez treści.

Prawda jest oczywista, znają ją wszyscy począwszy od małych dostawców sprzętu komputerowego po największych potentatów branży. A mimo tego światowa sprzedaż popularnych pecetów zmniejszyła się w trzecim kwartale ubiegłego roku o 10 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Sprzedano tylko 30,7 mln komputerów osobistych. Największy spadek zapotrzebowania zanotowano w Azji i Europie. Tymczasem w Polsce zanotowano wzrost sprzedaży komputerów o ponad 6,7 proc. Od początku stycznia do końca września 2001 r. sprzedano 506 tys. komputerów stacjonarnych, sprzedaż notebooków zwiększyła się o 13,8 proc. i wyniosła 61,1 tys. sztuk. Rynek serwerów PC wzrósł również o 13,8 proc. do 11,1 tys. A mimo tego podstawą przychodów wielu spółek informatycznych są głównie usługi, bo właśnie tam osiąga się największe marże.
System informatyczny wymagający pracy na co najmniej 20 stanowiskach roboczych to dobry interes dla wdrożeniowca. Współczesne systemy zarządzania przedsiębiorstwem powstały przecież w efekcie długotrwałej ewolucji założeń teoretycznych, technologicznych i co najważniejsze, ekonomicznych. Początkowo systemy obsługiwały obszar gospodarki magazynowej, by stopniowo objąć produkcję, finanse, dystrybucję, transport, serwis oraz narzędzia wspomagające wdrażanie, modelowanie i optymalizowanie procesów.
Wykorzystywane metody wdrażania zintegrowanych systemów wspomagania zarządzania klasy ERP okazały się niewystarczające z powodu wyjątkowej komplikacji budowy. Powodowało to wydłużenie czasu wdrożeń, co dla klienta stanowiło poważną przeszkodę. Każdy informatyk dobrze wie, że czas wdrożenia to element, który często decyduje o wyborze dostawcy. Teraz idea kompleksowego wdrażania zakłada czterostopniowy proces uzupełniony usprzętowieniem.
W pierwszym etapie tworzony jest zwykle model biznesowy informatyzowanej firmy. Kolejnym etapem jest zdefiniowanie i zidentyfikowanie prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności. Trzecim etapem jest opisanie i realizowanie wcześniej określonych funkcji firmy przy pomocy środków technologicznych (od sieci po sprzęt). Ostatnim etapem jest zbudowanie struktury organizacyjnej firmy. Wreszcie następuje parametryzacja systemu i generowanie użytkowników.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP