Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kongres producentów smarów w Paryżu

Autor: Lotos Oil SA
25-05-2011 00:00

Na początku maja w stolicy Francji, odbyło się coroczne spotkanie ELGI - European Lubricating Grease Institute poświęcone produkcji smarów. Jedyną polską firma produkującą smary, która bierze udział w pracach Instytutu jest LOTOS OIL S.A.

- To ważne wydarzenie nie tylko ze względu na będące przedmiotem dyskusji technologiczne aspekty produkcji, ale przede wszystkim rynkowy potencjał uczestników – zapewnia Rafał Mirek, koordynator ds. rozwoju spółki LOTOS OIL SA. – Warto podkreślić, że ELGI wyznacza kierunki rozwoju produktów, ujednolica ich standardy i wspiera wymianę doświadczeń pomiędzy liczącymi się firmami branży – wyjaśnia Rafał Mirek.
Podczas tegorocznego kongresu, zajmowano się między innymi systematyką standardów jakościowych dla smarów stosowanych w siłach zbrojnych państw NATO.
LOTOS OIL dysponuje smarami spełniającymi wymagania w zakresie norm G-421 (smar G-421) oraz G-395 (smar TYTALIT AV-395).

Wejście na rynek dostawców dla armii krajów NATO, stało się możliwe po uzyskaniu przez LOTOS Oil certyfikatu systemu zarządzania jakością zgodnym z wymaganiami systemu AQAP 2110. System ten gwarantuje, że objęte nim produkty spełniają wymagania i kryteria, stawiane wszystkim dostawcom dla sił zbrojnych w Sojuszu Północnoatlantyckim.

– To jeden z najważniejszych certyfikatów – podkreśla Jacek Matracki dyrektor handlowy LOTOS Oil SA. -. Dopuszczenie do stosowania w pojazdach wojskowych to dowód, że nasze produkty spełniają nie tylko wyśrubowane normy wojskowe, ale przede wszystkim mogą być stosowane w ekstremalnych warunkach, w jakich są one zazwyczaj eksploatowane – kończy Matracki.

Smar to substancja zmniejszająca tarcie między powierzchniami przedmiotów, które stykając się ze sobą tymi powierzchniami, poruszają się względem siebie. Smar działa na zasadzie wniknięcia w szczelinę pomiędzy tymi powierzchniami i utworzenia tam warstwy poślizgowej poprzez całkowite odseparowanie od siebie tych powierzchni. Poszczególne smary mogą mieć, w zależności od zastosowania, różne konsystencje: od stałej, poprzez półpłynną, do płynnej.
Mały, ważny rynek

- Kiedy popatrzymy na udział smarów w produkcji środków smarnych en bloc, to można odnieść całkowicie nieuzasadnione wrażenie, że to tylko drobny wycinek. Ledwie 2 – 3 procentowy margines – wyjaśnia Tomasz Szczotka, odpowiedzialny za wdrażanie w spółce nowych smarów. – Tymczasem odgrywają one istotna role w smarowaniu tych węzłów tarcia, w których oleje nie mogą zostać użyte. Są więc niezbędne praktycznie w każdej maszynie – podkreśla Szczotka.

Od kilku lat w miejsce prostych smarów wprowadzane są kompleksowe, wysokojakościowe smary, które zapewniają dłuższą stabilna pracę, dłużej zachowują swoje właściwości i jakość.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 828 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP