PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Koniunktura na kruszywa

Autor: Jerzy Dudała
11-01-2001 00:00

Rozmowa z Erwinem Filipczykiem,
prezesem firmy Śląskie Kruszywa Naturalne Sp. z o.o.

- Ile kruszyw udało się Wam wyprodukować i sprzedać w 2000 roku?
- Udało nam się wyprodukować i sprzedać w granicach 2 milionów 300 tysięcy ton kruszyw z kopalni krajowych. Natomiast około 200 tysięcy ton pochodziło z importu. Realizowaliśmy dwa kontrakty na dostawy kruszyw na autostradę A 4. W sumie dostarczyliśmy tam w przeciągu 2 lat prawie dwa miliony ton kruszyw. Był to kontrakt na ogromną skalę, wymagający naszego ogromnego zaangażowania logistycznego. Należała do nas bowiem organizacja transportów kolejowych i załadunków. Transport samochodowy także spoczywał na naszych barkach. Można więc powiedzieć, że w roku 2000 była niezła koniunktura na kruszywa.
- Z czym były największe problemy?
- Przede wszystkim były one związane z zapewnieniem odpowiedniej liczby środków transportu kolejowego. Innym problemem było przygotowanie odpowiedniej ilości kruszyw w czasie wymaganym przez wykonawcę. A były to ilości sięgające nawet 15 tysięcy ton na dobę. Dostawy realizowaliśmy przez siedem dni w tygodniu. Były też pewne problemy z dotrzymaniem wysokich wymogów jakościowych kruszyw. W roku 2000 dostarczaliśmy kruszywa na teren całego kraju. Jednak rok ten był, poza budowanymi autostradami, rokiem trudnym. Sądzimy, że uda nam się zamknąć rok 2000 wynikiem 2,5 mln ton i obrotem rzędu 80 mln złotych. Z tym, że 2,3 mln ton kruszyw pochodzi z kopalń dolnośląskich, a pozostałe 200 tys. ton stanowił import ze Szwecji do Gdańska i Szczecina. Koszty transportu z południa Polski są bowiem wyższe niż koszty transportu morskiego przez Bałtyk. Ten rok będzie trudny, szczególnie jego pierwsze półrocze. Z tej prostej przyczyny, że rozstrzygnięcie przetargów na dostawy kruszyw na kolejne odcinki autostrady A 4 nastąpi najwcześniej w pierwszym kwartale. Tak więc pierwsze roboty zaczną się dopiero w połowie roku. Jest też planowane rozpoczęcie - po zmianie ustawy o autostradach płatnych i przedłożeniu zamknięcia finansowania przez Autostradę Wielkopolską, która jest koncesjonariuszem - robót budowlanych na autostradzie A 2, na odcinku 149- kilometrowym z Nowego Tomyśla do Konina. Z wyłączeniem obwodnicy Poznania, gdzie inwestorem jest jeszcze Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych, a nie koncesjonariusz. I liczymy, że będziemy dostarczać kruszywa na A 2. To przedsięwzięcie również zaczęlibyśmy realizować od połowy roku.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 956 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP