PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Koniunktura na kruszywa

Autor: Jerzy Dudała
11-01-2001 00:00

Rozmowa z Erwinem Filipczykiem,
prezesem firmy Śląskie Kruszywa Naturalne Sp. z o.o.

- Ile kruszyw udało się Wam wyprodukować i sprzedać w 2000 roku?
- Udało nam się wyprodukować i sprzedać w granicach 2 milionów 300 tysięcy ton kruszyw z kopalni krajowych. Natomiast około 200 tysięcy ton pochodziło z importu. Realizowaliśmy dwa kontrakty na dostawy kruszyw na autostradę A 4. W sumie dostarczyliśmy tam w przeciągu 2 lat prawie dwa miliony ton kruszyw. Był to kontrakt na ogromną skalę, wymagający naszego ogromnego zaangażowania logistycznego. Należała do nas bowiem organizacja transportów kolejowych i załadunków. Transport samochodowy także spoczywał na naszych barkach. Można więc powiedzieć, że w roku 2000 była niezła koniunktura na kruszywa.
- Z czym były największe problemy?
- Przede wszystkim były one związane z zapewnieniem odpowiedniej liczby środków transportu kolejowego. Innym problemem było przygotowanie odpowiedniej ilości kruszyw w czasie wymaganym przez wykonawcę. A były to ilości sięgające nawet 15 tysięcy ton na dobę. Dostawy realizowaliśmy przez siedem dni w tygodniu. Były też pewne problemy z dotrzymaniem wysokich wymogów jakościowych kruszyw. W roku 2000 dostarczaliśmy kruszywa na teren całego kraju. Jednak rok ten był, poza budowanymi autostradami, rokiem trudnym. Sądzimy, że uda nam się zamknąć rok 2000 wynikiem 2,5 mln ton i obrotem rzędu 80 mln złotych. Z tym, że 2,3 mln ton kruszyw pochodzi z kopalń dolnośląskich, a pozostałe 200 tys. ton stanowił import ze Szwecji do Gdańska i Szczecina. Koszty transportu z południa Polski są bowiem wyższe niż koszty transportu morskiego przez Bałtyk. Ten rok będzie trudny, szczególnie jego pierwsze półrocze. Z tej prostej przyczyny, że rozstrzygnięcie przetargów na dostawy kruszyw na kolejne odcinki autostrady A 4 nastąpi najwcześniej w pierwszym kwartale. Tak więc pierwsze roboty zaczną się dopiero w połowie roku. Jest też planowane rozpoczęcie - po zmianie ustawy o autostradach płatnych i przedłożeniu zamknięcia finansowania przez Autostradę Wielkopolską, która jest koncesjonariuszem - robót budowlanych na autostradzie A 2, na odcinku 149- kilometrowym z Nowego Tomyśla do Konina. Z wyłączeniem obwodnicy Poznania, gdzie inwestorem jest jeszcze Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych, a nie koncesjonariusz. I liczymy, że będziemy dostarczać kruszywa na A 2. To przedsięwzięcie również zaczęlibyśmy realizować od połowy roku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP