PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Kooperanci i pasjonaci lotnictwa

Autor: Jarosław Maślanek
27-03-2006 00:00
Kooperanci i pasjonaci lotnictwa
<u>Kooperacja i integracja</u>
<strong>Krzysztof Krystowski</strong>, dyrektor generalny AvioPolska:

&#8211; W ostatnich dwóch latach polski przemysł lotniczy wyraźnie odżył, szczególnie jeżeli chodzi o przedsiębiorstwa z udziałem Skarbu Państwa. Można to dostrzec między innymi na rynkach międzynarodowych, gdzie coraz częściej krajowe przedsiębiorstwa są odbierane jako pełnoprawny partner biznesowy. 

Polska branża lotnicza jest postrzegana jako sektor o najlepszej kondycji spośród wszystkich dziesięciu nowych członków Unii Europejskiej. Bezsprzecznym atutem krajowych specjalistów jest możliwość korzystania z wieloletniej tradycji technologicznej. Jest to nie tylko ważna cecha wpływająca na poprawę kondycji firm państwowych, ale też zaleta dla międzynarodowych koncernów wchodzących do Polski. Proszę zauważyć, że na naszym rynku obecni są wszyscy czołowi producenci. To też jest szansą dla firm polskich, ponieważ ich przyszłością jest właśnie kooperacja w ramach międzynarodowych projektów. Współudział w bardzo kosztownych projektach ponadnarodowych oraz integracja rodzimego sektora są kierunkami, w jakich powinien rozwijać się krajowy przemysł lotniczy. Nie bez znaczenia będzie też postawa nowych władz. W najbliższym czasie szykowany jest bowiem zakup śmigłowców, być może także samolotów treningowych. Bardzo ważne jest, aby przy okazji tych kontraktów zadbać o uczestnictwo polskich firm np. w produkcji helikopterów, tak, by nasz kraj nie był postrzegany wyłącznie jako rynek zbytu. _Not. (JM)
&#8211; Duże firmy lotnicze od lat borykają się ze sporymi problemami finansowymi. Większość z nich albo upadła, albo przeżywa nie najlepszy okres &#8211; uważa <strong>Edward Margański</strong>, konstruktor samolotu Orka, współwłaściciel zakładów lotniczych Margański&Mysłowski. &#8211; Wyjściem z tej sytuacji jest kooperacja z koncernami międzynarodowymi.

W ostatnich latach polski przemysł lotniczy nie miał najlepszej passy, wiodące zakłady albo padały, albo walczyły o przetrwanie. Wyjściem z sytuacji stała się kooperacja z czołowymi koncernami lotniczymi oraz zagospodarowanie nisz rynkowych.

Rynek samolotów jest bardzo wymagającym odbiorcą, międzynarodowe koncerny podzieliły go już jakiś czas temu, a nowym uczestnikom trudno jest skutecznie oferować swoje produkty.

Polscy producenci, zatrudniający w czasach PRL-u rzesze pracowników, po 1989 roku znaleźli się w nowej sytuacji nie tylko politycznej, ale i gospodarczej. Okazało się nagle, że produkty dostarczane na rynki zaprzyjaźnione nie znajdują odbiorców, a oferta w porównaniu z konkurencją jest mocno przestarzała. Rodzimi producenci musieli szukać sposobów na przetrwanie. Wyjściem z sytuacji była współpraca z koncernami zagranicznymi na zasadzie kooperacji i próby zagospodarowania nisz rynkowych. Po wielu latach zabiegów, wspartych krytykowanym co prawda, ale jednak przynoszącym wymierne efekty offsetem, można już chyba mówić o kilku znaczących osiągnięciach.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 252 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP