Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Liczą się Poznań i Kielce

Autor: (MG)
09-01-2006 00:00
Liczą się Poznań i Kielce

Rok 2005 był kolejnym rokiem wzrostu polskiego rynku targowego. Nadal rosła powierzchnia wystawiennicza. Targi przyciągnęły więcej widzów i wystawców, a w tym przede wszystkim małe i średnie firmy z Unii Europejskiej.

Polski rynek targowy pomimo to nie wrócił jeszcze do własnych rekordowych wyników z lat 1996-2001, zwłaszcza jeśli chodzi o liczbę organizowanych targów. Niewykluczone, że nie będzie to już możliwe: po 2000 roku ubyło imprez targowych, ale nadal międzynarodowych targów mamy więcej niż będące europejską potęgą Niemcy. Na rynku tymczasem wygrywają targi specjalistyczne i niszowe. U progu 2006 roku mamy trzy wiodące (pozycjonowane wg wynajętej powierzchni) ośrodki targowe: Poznań, Kielce i Gdańsk, ze szczególnie chwalonymi targami kolejnictwa i bursztynu. W sumie powiązane kapitałowo Międzynarodowe Targi Poznańskie i Targi Kielce obejmują około 70 proc. rynku, jaki bada Polska Korporacja Targowa. Członkowie Korporacji zrzeszają organizatorów ponad 200 najważniejszych w kraju imprez targowych, którzy mają z kolei łącznie około 2/3 rynku targów w Polsce.
– Polacy wcale nie kochają targów – mówi ekspert targowego rynku Alojzy Kuca.

Według Kucy, nasz rynek targów nie jest na miarę polskiej gospodarki: na 154 targach niemieckich prezentuje się ponad 160 tys. wystawców, a na targach w Polsce – 30 tys. Naszym firmom brakuje tradycji prowadzenia marketingu poprzez udział w targach i cierpliwości w oczekiwaniu na wyniki wystaw.

Mali i średni z Unii

Blisko siedmioprocentowy wzrost liczby wystawców w 2004 roku, który odnotowała na monitorowanych przez siebie imprezach Polska Korporacja Targowa, także zawdzięczamy przede wszystkim małym i średnim firmom z zagranicy. Halina Trawa z Korporacji przywołuje badanie MesseTrend 2004 niemieckiej organizacji targowej AUMA, według który ponad 30 proc. niemieckich firm planowało swoją aktywność na targach w Europie. Mali i średni z Niemiec uważają, że udział w targach jest najlepszym sposobem badania docelowego rynku. Na europejskich targach, podobnie jak i w unijnej gospodarce, małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią większość.

Wiesława Galińska z Międzynarodowych Targów Poznańskich potwierdza, że po wejściu Polski do UE krajowe targi nie straciły wystawców na rzecz bardziej znanych targowych ośrodków w krajach Unii. Przeciwnie, przyjeżdża do nas więcej wystawców z UE.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP