PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Logistyka: żeby dojechało świeże

Autor: Łukasz Stępniak
22-08-2007 00:00 |  aktualizacja: 24-08-2007 13:36
Logistyka: żeby dojechało świeże

Szybki rozwój handlu i firm produkcyjnych stworzył potężną niszę dla rozwoju specjalistycznych usług logistycznych z zakresu technologii magazynowania i transportu produktów świeżych.

Polacy coraz chętniej kupują produkty świeże, rośnie spożycie owoców, warzyw, mięsa, jogurtów. I chociaż na tle innych krajów europejskich nadal pozostajemy w tyle, to według specjalistów już wkrótce zaczniemy je doganiać.
Gdy dodamy do tego rosnącą sprzedaż detaliczną (11,5 proc. w 2006 r., GUS), szybką konsolidację handlu detalicznego oraz zapowiadane przez sieci handlowe potężne inwestycje w sieć dystrybucji, można być pewnym, że firmy logistyczne zajmujące się obsługą producentów oraz samych sieci, będą miały co robić. Już w tej chwili rośnie liczba firm z branży TSL, które wprowadzają do swojego portfolio tego typu usługi.

Sieci budują magazyny

Jednym z czynników, napędzających szybki przyrost usług z zakresu logistyki produktów szybkopsujących się, jest błyskawiczny przyrost liczby sklepów spożywczych.

- Sieci hiper- i supermarketów oraz rozwijających się szybko w Polsce dyskontów budują i wynajmują nowe magazyny - mówi Tomasz Mika, negocjator w dziale powierzchni magazynowych i przemysłowych Cushman & Wakefield.

Dobrym przykładem jest sieć supermarketów Polomarket, która do końca 2008 roku chce mieć 300 sklepów w każdym województwie. Aby ekspansja się udała, firma inwestuje w centra dystrybucyjne. Właśnie rozpoczęła rozbudowę obiektu na 3,5 tys. mkw. w Giebni. Planuje także budowę nowego magazynu niedaleko Częstochowy.

Na południu Polski powstanie także kompleks magazynów brytyjskiej sieci Tesco. Firma wykupiła już działkę pod nową inwestycję, a budowa ma ruszyć w najbliższych miesiącach. W Czeladzi na Śląsku, nowe centrum dystrybucyjne (10 tys. mkw.) wybuduje koncern dystrybucyjny McLane Polska.

- Dobrym przykładem jest też sieć sklepów Piotr i Paweł, która wynajęła w magazynach pod Poznaniem 26 tys. mkw. powierzchni. Duża ich część zostanie przeznaczona do przechowywania produktów świeżych - mówi Tomasz Mika.

Potwierdza to prezes sieci. - Planujemy, aby w ciągu dwóch lat ponad połowa zaopatrzenia, ok. 10 tys. produktów, pochodziła z tego magazynu - mówi Piotr Woś, prezes zarządu sieci Piotr i Paweł. Firma myśli już także o następnej inwestycji. - Jeśli rozwiniemy sieć naszych sklepów, pomyślimy o budowie lub wynajmie kolejnego magazynu - dodaje Piotr Woś.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 359 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP