PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Logistyka: żeby dojechało świeże

Autor: Łukasz Stępniak
22-08-2007 00:00 |  aktualizacja: 24-08-2007 13:36
Logistyka: żeby dojechało świeże

Szybki rozwój handlu i firm produkcyjnych stworzył potężną niszę dla rozwoju specjalistycznych usług logistycznych z zakresu technologii magazynowania i transportu produktów świeżych.

Polacy coraz chętniej kupują produkty świeże, rośnie spożycie owoców, warzyw, mięsa, jogurtów. I chociaż na tle innych krajów europejskich nadal pozostajemy w tyle, to według specjalistów już wkrótce zaczniemy je doganiać.
Gdy dodamy do tego rosnącą sprzedaż detaliczną (11,5 proc. w 2006 r., GUS), szybką konsolidację handlu detalicznego oraz zapowiadane przez sieci handlowe potężne inwestycje w sieć dystrybucji, można być pewnym, że firmy logistyczne zajmujące się obsługą producentów oraz samych sieci, będą miały co robić. Już w tej chwili rośnie liczba firm z branży TSL, które wprowadzają do swojego portfolio tego typu usługi.

Sieci budują magazyny

Jednym z czynników, napędzających szybki przyrost usług z zakresu logistyki produktów szybkopsujących się, jest błyskawiczny przyrost liczby sklepów spożywczych.

- Sieci hiper- i supermarketów oraz rozwijających się szybko w Polsce dyskontów budują i wynajmują nowe magazyny - mówi Tomasz Mika, negocjator w dziale powierzchni magazynowych i przemysłowych Cushman & Wakefield.

Dobrym przykładem jest sieć supermarketów Polomarket, która do końca 2008 roku chce mieć 300 sklepów w każdym województwie. Aby ekspansja się udała, firma inwestuje w centra dystrybucyjne. Właśnie rozpoczęła rozbudowę obiektu na 3,5 tys. mkw. w Giebni. Planuje także budowę nowego magazynu niedaleko Częstochowy.

Na południu Polski powstanie także kompleks magazynów brytyjskiej sieci Tesco. Firma wykupiła już działkę pod nową inwestycję, a budowa ma ruszyć w najbliższych miesiącach. W Czeladzi na Śląsku, nowe centrum dystrybucyjne (10 tys. mkw.) wybuduje koncern dystrybucyjny McLane Polska.

- Dobrym przykładem jest też sieć sklepów Piotr i Paweł, która wynajęła w magazynach pod Poznaniem 26 tys. mkw. powierzchni. Duża ich część zostanie przeznaczona do przechowywania produktów świeżych - mówi Tomasz Mika.

Potwierdza to prezes sieci. - Planujemy, aby w ciągu dwóch lat ponad połowa zaopatrzenia, ok. 10 tys. produktów, pochodziła z tego magazynu - mówi Piotr Woś, prezes zarządu sieci Piotr i Paweł. Firma myśli już także o następnej inwestycji. - Jeśli rozwiniemy sieć naszych sklepów, pomyślimy o budowie lub wynajmie kolejnego magazynu - dodaje Piotr Woś.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


28 981 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

653 480 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.