PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

LOTOS Oil liderem nowych rozwiązań

Autor: Lotos Oil SA
29-06-2011 00:00

Od ponad roku eksperci Serwisu Olejowego, spółki LOTOS OIL biorą udział w monitoringu silników zasilanych mieszanką oleju napędowego i metanu. Ich zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego smarowania takiej jednostki napędowej.

Rosjanie do prób wybrali potężne silniki wysokoprężne renomowanych firm zachodnich, które służą do napędzania generatorów prądu.
Tak nagłośniona kilka dni temu decyzja o uruchomieniu przez szwedzki koncern VOLVO produkcja samochodów ciężarowych napędzanych taka mieszanką paliwową – aż taką sensacją nie jest.

Spółka LOTOS Oil od roku dostarcza oleje do silników zasilanych mieszanką oleju napędowego i metanu wykorzystywanych na Syberii. Silniki między innymi takich producentów jak Deutz i Caterpillar służą do napędzania generatorów prądu w zakładach wydobywczych węglowodorów, rud żelaza i węgla..

Kiedy blisko rok temu eksperci Serwisu Olejowego LOTOS Oil, rozpoczynali swoją przygodę z dwupaliwowymi silnikami wysokoprężnymi w Rosji, kilka tysięcy kilometrów dalej podobne badania podejmował koncern VOLVO we współpracy ze szwedzką firmą transportową Gotene Kyltransport. O ile jednak Rosjanie skupili się na wykorzystaniu paliwa w turbogeneratorach, Szwedzi postawili na samochody ciężarowe.

- To najlepszy dowód na to, że metan w przyszłości może odegrać ważną rolę w bilansie paliwowym– podkreśla Jacek Neska, prezes zarządu spółki LOTOS Oil.

Dziś już wiadomo, że w porównaniu z silnikami gazowymi, o zapłonie iskrowym, jednostka napędowa pracująca na mieszance metanu i oleju napędowego ma o 30 do 40 procent wyższą sprawność. To z kolei oznacza, że zużycie paliwa jest niższe nawet o 25 procent. Silniki dwupaliwowe ze względu na cenę metanu, są tez bardziej ekonomiczne w eksploatacji.

Wszystko przez popiół

- Ta technologia jest testowana w wielu miejscach. Bynajmniej nie jest to tylko kwestia paliwa, ale i zapewnienia odpowiedniego smarowania silnika takiego pojazdu, czy zespołu roboczego - podkreśla Marek Dębiński, szef Serwisu Olejowego spółki LOTOS Oil . – Nasz spółka jest zaangażowana w podobne badania od roku. Wtedy to Rosjanie poprosili nas o pomoc w zapewnieniu bezawaryjnej pracy potężnych silników napędzających generatory prądu. Problemem w tego typu rozwiązaniach była duża ilość popiołu w klasycznych olejach, jakich używali dotychczas – wyjaśnia Dębiński. - Wkrótce okazało się, że optymalnym, zapewniającym najwyższe parametry technologiczne olejem jest nasz IBIS NGO – podkreśla Dębiński.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP