PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

LOTOS OIL: więcej Turdusów

Autor: Lotos Oil SA
25-05-2011 00:00

Według najnowszych opublikowanych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), w marcu zarejestrowano 5417 nowych i używanych pojazdów użytkowych powyżej 3,5 tony. To o 41 proc. więcej niż rok wcześniej. Systematycznie rosną też przewozy. Według GUS w marcu 2011 roku wzrosły one o 4,1 mln ton do 37,7 mln ton z 33,6 mln ton w lutym tego roku.

- Podawana skala wzrostu PKB, dla części społeczeństwa pozostaje tylko cyfrą w komunikacie prasowym tej, czy innej instytucji. Tymczasem dla nas oznacza realny wzrost zapotrzebowania na oleje i smary - podkreśla Jacek Matracki, dyrektor handlowy spółki LOTOS OIL SA. - W każdym razie widzimy to bardzo wyraźnie, gospodarka pracuje na wysokich obrotach. Nie możemy też pominąć jeszcze jednego istotnego z naszego punktu widzenia czynnika zmian. Normy emisji spalin, które wymuszają modernizację parku samochodowego, co z kolej przekłada się na zwiększone zainteresowanie nowoczesnymi olejami Turdus Powertec - dodaje.
Nie wszędzie tak samo

Z całą pewnością Polskę można podzielić na obszary o dużej podaży ładunków i zleceń, oraz tereny gdzie te liczby są rozproszone. Powyższy podział, a w zasadzie jego klucz jest prosty do przewidzenia i opiera się na usytuowaniu największych aglomeracji w Polsce (Warszawa, Śląsk, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Łódź), gdzie każda z nich na obrzeżach ma rozbudowaną bazę logistyki terminalowej i magazynowej. Na uwagę zasługuje też 14 specjalnych stref ekonomicznych. Generalnie im dalej na wschód tym przemysłu mniej, a pojawia się tam gdzie występują duże skupiska ludzi, ewentualnie surowców pod daną produkcję. Gdzie jest szybki dostęp do tras tranzytowych, czy w końcu największych zakładów produkcyjnych. Wokól nich siłą rzeczy pojawia się zazwyczaj sieć mniejszych świadczących usługi gigantowi regionu takim jak GM w Gliwicach, czy Fiat w Bielsku - Tychach. - Tę mapę aktywności obserwujemy również poprzez monitoring naszych partnerów handlowych. Zresztą kolejnym ważnym elementem jest silne przesuwanie się centrów aktywności gospodarczej do Polski zachodniej i tradycyjnie już południowo-zachodniej - uzupełnia Bartek Indeka, zastępca dyrektora handlowego spółki.

Rynek zmienia się i ewoluuje. A polscy przewoźnicy coraz lepiej radzą sobie również przy obsłudze zagranicznych zleceń . - Najlepszym dowodem są wiosennie przepychanki o pozwolenia tranzytowe z Rosją, nota bene dla nas pomyślne i świadczące o skali naszej branży - zapewnia Paweł Szczerbowski, z firmy spedycyjnej DIERA. - Ogromna rzesza polskich przewoźników pracuje w Europie bezpośrednio, bo jesteśmy znani z rzetelności i elastyczności obsługi. Nie zapominajmy też, że nasze usługi są nadal tanie dla europejskich kontrahentów - kończy Szczerbowski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP