PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Marketingowca za fachowca

Autor: (rs)
15-06-2005 00:00

Co się stało ze szkolnictwem zawodowym? – pytają pracodawcy. Przy tak dużym odsetku bezrobotnych w Polsce, nie powinno być problemu ze znalezieniem odpowiedniego kandydata do pracy. A jednak problem istnieje.

Przy podjęciu decyzji inwestycyjnej, przedsiębiorcy – oprócz zachęt podatkowych, przyjaznej administracji – poszukują również terenów, gdzie łatwo dostępna jest dobrze wyszkolona kadra. Menedżerowie nie mają wątpliwości, że model edukacji jest niedostosowany do potrzeb rynku pracy – taki wniosek można było wyciągnąć z debaty przeprowadzonej na Lokalnym Forum Biznesu Ernst&Young.
Tym razem Forum, na którym inwestorzy wspólnie z lokalnymi władzami mogą zastanowić się, jakie są warunki do inwestowania w regionie, odbyło się w Poznaniu. Partnerem merytorycznym cyklu jest „Nowy Przemysł”.


Inżynier lepszy od ekonomisty


– Jedną z najważniejszych i najbardziej optymistycznych przyszłościowo szans naszego rozwoju jest szkolnictwo wyższe. Z ogromną satysfakcją obserwujemy, że większość naszych uczelni zajmuje czołowe miejsca w przeprowadzanych rankingach. Te 120 tys. młodzieży uczącej się w Poznaniu jest chyba naszym największym walorem dla inwestorów chcących tutaj działać – mówił podczas debaty Wojciech Kruk, przewodniczący Rady Nadzorczej W. Kruk SA, prezydent Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

– Niestety, bilans potrzeb i bilans podaży na rynku pracy – patrząc na zawody niezbędne dla funkcjonowania przedsiębiorstw – jest niekorzystny – stwierdził Wojciech Witkowski, wiceprezes Zarządu Inter Groclin Auto. – Na każdej uczelni – politechnicznej, ekonomicznej, nawet artystycznej – pojawiły się wydziały zarządzania i marketingu. Jesteśmy zarzucani ofertami pracy absolwentów tych kierunków. Osobiście poleciłem wywiesić w dziale kadr informację, że absolwenci marketingu i zarządzania mogą się zgłaszać tylko pod warunkiem, że się przekwalifikują… na krawców i tapicerów.

Skąd wynika taka nadpodaż absolwentów wydziałów marketingowo-zarządczych?

– Większość pamięta jeszcze czasy poprzedniego ustroju, kiedy w Polsce istniał rynek producenta. Potem w warunkach wolnego rynku wybuchł rynek konsumencki. To spowodowało ogromne zainteresowanie uczelniami ekonomicznymi, studiami zarządzania, marketingu i reklamy. Były zupełnie nowe potrzeby – wyjaśniał W. Kruk.

Uczelniom musi przede wszystkim zależeć na tym, aby kształcić absolwentów w dziedzinach, na które będzie „zapotrzebowanie” wśród pracodawców. A z tym jest różnie.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP