PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Miasta kuszą śmielej

Autor: Agnieszka Widera-Cichoń
25-07-2015 08:45
Miasta kuszą śmielej
fot. shutterstock

Miasto to także produkt - musi się umieć sprzedać. Ale promocja w mediach to mało. Trzeba długofalowych, kompleksowych i spójnych działań władz samorządowych.

Zdaniem byłego burmistrza Turynu Valentino Castellaniego, elementami, które decydują o atrakcyjności inwestycyjnej miasta, są: wieloletnia strategia rozwoju miasta, dostępność dobrych ośrodków edukacyjnych, budujących kapitał ludzki, właściwe relacje między sektorem publicznym a prywatnym oraz dobre przywództwo.
To część odpowiedzi na pytanie, dlaczego polskie miasta wciąż stosunkowo słabo wypadają w rankingach atrakcyjności inwestycyjnej. W tegorocznym raporcie "Emerging Trends in Real Estate Europe 2015" opracowanym przez firmę doradczą PwC oraz Urban Land Institute (ULI) pierwsze miejsca zajęły Berlin, Dublin oraz Madryt.

Sukces Berlina to efekt otwarcia się na kapitał zagraniczny. Z uwagi na wysoki poziom wykształcenia mieszkańców stolica Niemiec wskazywana jest jako atrakcyjne miejsce inwestycyjne dla spółek technologicznych oraz medialnych, młody wiek tamtejszej populacji skłania zaś firmy do przedsięwzięć budowlanych i deweloperskich.

Z polskich miast, jak łatwo się domyślić, najlepiej wypada w rankingu Warszawa. Nasza stolica znalazła się na 14. miejscu (w 2014 roku była na jedenastym), ale wciąż pozostaje najbardziej atrakcyjną lokalizacją w Europie Środkowo-Wschodniej dla nieruchomości komercyjnych.

Jak cię widzą...

Z pomocą samorządom w promowaniu ich "produktu" przychodzą narzędzia marketingowe. Samorządy w pierwszej kolejności korzystają z przetartych szlaków, stosując tradycyjne narzędzia promocji - billboardy, prasę, radio i telewizję.

- Publikacje w mediach regionalnych i ogólnopolskich mają na celu pokazywanie Gliwic jako miasta nowoczesnego, w którym dobrze się żyje i które ma sporo do zaoferowania swoim mieszkańcom - podkreśla Katarzyna Łosicka, naczelnik wydziału kultury i promocji miasta UM w Gliwicach. - Przekaz adresowany jest również do potencjalnych inwestorów, których chcemy zachęcić do lokowania swojej działalności w naszym mieście. W powszechnym odbiorze Gliwice coraz częściej wskazywane są jako miasto, które stwarza dobre warunki dla przedsiębiorców, w którym działają firmy z branży nowych technologii

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP