Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Mierzmy rynek, na którym działamy

Autor: Marcelina Gołębiewska
31-10-2001 00:00

Nikt nie zaprzeczy, że producent powinien znać rynek swoich odbiorców lecz także - potencjał firm konkurencyjnych. Czy zatem w dostatecznym stopniu znamy rynek, na którym przychodzi nam działać?

Raczej nie. Niełatwo znaleźć sektor, którego przedstawiciele nie mówiliby o niedostatku statystyk. Statystyka GUS-u jest w codziennej działalności firm zbyt ogólna. Tu potrzeba statystyk sektorowych. I nie zmienia tego fakt, że w poszczególnych segmentach "każdy zna każdego". Wszyscy jesteśmy zachwyceni statystykami, jakimi dysponuje przemysł niemiecki. Jednak zapominamy, jak dużej otwartości informacyjnej zainteresowanych firm potrzeba, by statystyka powstała. W Polsce pokutuje przekonanie, że każda informacja o firmie jest "tajna". Nie chcemy mówić o wynikach z obawy przed konkurentami, przed zalewem nierzetelnych klientów albo po prostu - dla zasady. Bariery napotyka nawet próba tworzenia statystyk tylko do użytku izb i zrzeszeń.
Problem słabego rozpoznania własnego rynku dotyczy również segmentu dystrybucji stali. Przyczynkiem zaś do opisania rynku dystrybutorów stali w Polsce ma być doroczny ranking "Nowego Przemysłu". Ranking ten co roku powstaje na podstawie informacji z rozsyłanych do firm ankiet. W roku 2001 zawiera około 40 pozycji, plus dane z firm, które - pomimo zainteresowania rankingiem - nie podały swoich wyników. Dodatkowo, przypominamy wyniki finansowe firm z pierwszej "40" rankingu 2000, które jednak nie zostały uaktualnione. Niestety, w roku 2001 - w okresie pogorszenia koniunktury gospodarczej - wiele firm nie chce informować o swojej finansowej kondycji. Szczególnie, że ranking prasowy traktowany jest nie jako forma statystyki, ale jako forum prezentowania sukcesów. I tak, podania danych odmówiły firmy, których przychody dramatycznie spadły. W obliczu niepewnej sytuacji rynkowej o wynikach nie mówi wiele firm, które - podobno - odnotowały wzrost przychodów. W rezultacie, Ranking 2001 nie obejmuje wizerunku całego segmentu dystrybucji stali w Polsce. Ilustruje jednak wiele zjawisk, jakie rynek ten na przestrzeni roku kształtowały, m.in. powstanie i rozwój nowo utworzonych podmiotów, a także stopniowe schodzenie innych z pozycji liderów. Jesteśmy przekonani, że warto mierzyć rynek, na którym działamy. Zapraszamy do lektury.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 667 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP