PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mierzmy rynek, na którym działamy

Autor: Marcelina Gołębiewska
31-10-2001 00:00

Nikt nie zaprzeczy, że producent powinien znać rynek swoich odbiorców lecz także - potencjał firm konkurencyjnych. Czy zatem w dostatecznym stopniu znamy rynek, na którym przychodzi nam działać?

Raczej nie. Niełatwo znaleźć sektor, którego przedstawiciele nie mówiliby o niedostatku statystyk. Statystyka GUS-u jest w codziennej działalności firm zbyt ogólna. Tu potrzeba statystyk sektorowych. I nie zmienia tego fakt, że w poszczególnych segmentach "każdy zna każdego". Wszyscy jesteśmy zachwyceni statystykami, jakimi dysponuje przemysł niemiecki. Jednak zapominamy, jak dużej otwartości informacyjnej zainteresowanych firm potrzeba, by statystyka powstała. W Polsce pokutuje przekonanie, że każda informacja o firmie jest "tajna". Nie chcemy mówić o wynikach z obawy przed konkurentami, przed zalewem nierzetelnych klientów albo po prostu - dla zasady. Bariery napotyka nawet próba tworzenia statystyk tylko do użytku izb i zrzeszeń.
Problem słabego rozpoznania własnego rynku dotyczy również segmentu dystrybucji stali. Przyczynkiem zaś do opisania rynku dystrybutorów stali w Polsce ma być doroczny ranking "Nowego Przemysłu". Ranking ten co roku powstaje na podstawie informacji z rozsyłanych do firm ankiet. W roku 2001 zawiera około 40 pozycji, plus dane z firm, które - pomimo zainteresowania rankingiem - nie podały swoich wyników. Dodatkowo, przypominamy wyniki finansowe firm z pierwszej "40" rankingu 2000, które jednak nie zostały uaktualnione. Niestety, w roku 2001 - w okresie pogorszenia koniunktury gospodarczej - wiele firm nie chce informować o swojej finansowej kondycji. Szczególnie, że ranking prasowy traktowany jest nie jako forma statystyki, ale jako forum prezentowania sukcesów. I tak, podania danych odmówiły firmy, których przychody dramatycznie spadły. W obliczu niepewnej sytuacji rynkowej o wynikach nie mówi wiele firm, które - podobno - odnotowały wzrost przychodów. W rezultacie, Ranking 2001 nie obejmuje wizerunku całego segmentu dystrybucji stali w Polsce. Ilustruje jednak wiele zjawisk, jakie rynek ten na przestrzeni roku kształtowały, m.in. powstanie i rozwój nowo utworzonych podmiotów, a także stopniowe schodzenie innych z pozycji liderów. Jesteśmy przekonani, że warto mierzyć rynek, na którym działamy. Zapraszamy do lektury.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP