PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Migrujący menedżerowie

Autor: Krzysztof Orłowski
20-09-2007 00:00 |  aktualizacja: 28-09-2007 11:21
Migrujący menedżerowie
Marek Różycki. Zrestrukturyzował Masterlink - jedną z największych firm kurierskich w Polsce. Po przejęciu przez koncern Geopost dostał za zadanie przeprowadzenie  podobnych zmian w spółkach regionu - Czechach, Słowacji, na Węgrzech Ryszard Łada. Polskim oddziałem Motoroli kieruje od początku, od 1992 roku. Od 2000 roku zarówno on, jak rosnąca grupa wychowanych w Warszawie menedżerów, przejmuje kolejne obowiązki na poziomie regionu Przemysław Gdański. - Polakowi łatwiej jest się odnaleźć na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, bo różnice w poziomie rozwoju tych krajów nie są tak duże, jak w przypadku Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych - mówi obecny wiceprezes BPH, który przez trzy lata współzarządzał ABN Amro w Rumunii, a następnie pracował w centrali tego banku w Amsterdamie Paweł Musiał. - Polaków i Rosjan więcej łączy niż dzieli. Podobnie reagujemy, mamy podobne poczucie humoru - mówi były szef Pierekrestoku, jednej z największych sieci hipermarketów w Rosji

Tak jak gospodarka polska coraz bardziej staje się częścią globalnej, tak i polscy menedżerowie coraz częściej wchodzą do międzynarodowego obiegu. Zostają szefami na region Europy Środkowo-wschodniej, czasem migrują w ramach międzynarodowych korporacji. Zdarza się, że są po prostu rekrutowani przez zagraniczne firmy.

W ten właśnie sposób w 2003 roku szefem Pierekrestoku, jednej z największych sieci hipermarketów w Rosji został Paweł Musiał.
W Polsce pracował w sieci hipermarketów Tesco - najpierw był dyrektorem hipermarketu w Łodzi, potem w Warszawie, wreszcie zarządzał siecią Tesco na obszarze mniej więcej 1/4 Polski (Warszawa oraz Północno-wschodnia Polska). W Pierekrestoku został najpierw konsultantem zarządu, pełniącym jednocześnie funkcję dyrektora operacyjnego, a następnie dyrektorem generalnym.

Pierwszym szokiem było przekonanie się, jak nieprawdziwe są stereotypy dotyczące codziennego życia w Rosji - okazało się, że nie różni się ono prawie wcale od życia w Polsce. Zaskoczenie było zdecydowanie pozytywne. Co do rynku, to różnił się od naszego przede wszystkim tym, że polski zdominowany jest przez zagraniczne sieci, tam natomiast - mimo że nasycenie hipermarketami jest podobne - liderami są sieci rodzime.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


27 776 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP