Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Misja specjalizacja

Autor: Tomasz Elżbieciak
22-10-2012 00:00
Misja specjalizacja
<b>Robert Agh<br />
prezes Ferony Polska</b><br /><br />

- Utrzymają się te spółki, które potrafią wynegocjować u producentów konkurencyjne ceny, oraz małe firmy, które będą w stanie zaspokoić zapotrzebowanie odbiorców detalicznych na rynkach regionalnych.

Uniwersalność czy raczej koncentracja na wąskiej lub nietypowej dziedzinie - co jest bezpieczniejsze i co daje większe szanse na odniesienie sukcesu na rynku dystrybucji stali? Zdania są podzielone.

Gdy na rynku jest coraz mniej wolnego miejsca, a konkurencja zaczyna narastać, wtedy coraz bardziej przekonująco brzmi postulat, by miast walczyć o wiele celów, skupić się na tych, które osiągnąć najłatwiej. Zapewne takie przemyślenia, zwłaszcza teraz, gdy rynek się kurczy, między innymi z powodu zapaści w budownictwie, nie są obce wielu dystrybutorom stali.
Znajdziemy jednak wśród nich i takich, którzy uważają, że dystrybutorzy powinni swoją ofertę poszerzać, a nie zawężać ją tylko do pewnych obszarów.

Zwłaszcza jeśli leżą one daleko od ich tradycyjnego biznesu.

Wartość dodana

- Aby w przyszłości zaistnieć na rynku dystrybucji stali, koniecznie trzeba będzie odejść od prostego kupowania i sprzedawania stali - przewiduje Iwona Dybał, prezes Polskiej Unii Dystrybutorów Stali. - Trzeba będzie kupować półprodukty i sprzedawać wyroby gotowe do użytku, a czasem nawet szyte na miarę.

Pani prezes dodaje, że oznacza to kreowanie wartości dodanej poprzez świadczenie usług okołoproduktowych.

Według niej, dystrybutorzy koncentrujący się na jednym tylko produkcie i jednym segmencie nie dotrzymają pola konkurencji i znikną z rynku.

W natarciu znajdą się natomiast ci, którzy przedstawią bogatą ofertę i zainteresują nią klientów o możliwie najróżnorodniejszych potrzebach.

Robert Agh, prezes Ferony Polska, podkreśla, że obiektywnej oceny firm dystrybucyjnych dokona twarda rzeczywistość ekonomiczna. Jego zdaniem, na rynku utrzymają się jedynie te, które należą do jednej z dwóch, paradoksalnie skrajnie od siebie odległych kategorii.

Pierwszą tworzą te spółki, które potrafią wynegocjować u producentów konkurencyjne ceny dzięki efektowi synergii wynikającemu z dużej skali zakupów.

A drugą: małe firmy, działające na rynkach regionalnych, które będą w stanie zaspokoić zapotrzebowanie odbiorców detalicznych.

- Reszta będzie się musiała wyspecjalizować lub znaleźć rynkową niszę - prognozuje Agh.

Jeszcze inaczej na problem specjalizacji zapatruje się Andrejs Aleksejevs, prezes Severstallat Silesia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
<b>Robert Agh<br />
prezes Ferony Polska</b><br /><br />

- Utrzymają się te spółki, które potrafią wynegocjować u producentów konkurencyjne ceny, oraz małe firmy, które będą w stanie zaspokoić zapotrzebowanie odbiorców detalicznych na rynkach regionalnych.  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP