PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mówimy o biznesie, nie o Internecie

Autor: Marcelina Gołębiewska
19-11-2001 00:00

Rozmowa z Konradem Makomaskim, prezesem Zarządu Otwartego Rynku Elektronicznego SA, zarządzającego Marketplanet - internetową platformą handlową B2B

- Panie prezesie, Marketplanet raz po raz informuje o wysokości swoich obrotów w zestawieniu z zyskami klientów. Czy oznacza to, że platforma odniosła sukces?
- Sukcesu nigdy nie jest za dużo. Cieszy nas to, do czego doszliśmy. Ale nie jestem w pełni usatysfakcjonowany. Niestety, ostatnie wydarzenia w Polsce i na świecie nie sprzyjają podejmowaniu decyzji przez potencjalnych klientów Marketplanet. Na szczęście, także w naszym przypadku sprawdza się światowa reguła biznesu elektronicznego: dobrze mieć zaplecze w organizacji, która jest zarazem właścicielem i dużym klientem. Dla nas rolę tę spełnia TP SA. I faktem jest, że z punktu widzenia TP SA idea powołania Marketplanet okazała się znakomita. Nakłady ponoszone przez naszego narodowego operatora przez kilka miesięcy zostały zrekompensowane poprzez oszczędności dokonane dzięki Marketplanet.
- Marketplanet ma dwóch klientów - TP SA i od niedawna Centertel. Jest to strategia kierowania usług do bardzo nielicznych, ale za to dużych klientów?
- Tak. I w pierwszym okresie działalności jest to założenie logiczne: zależy nam na dużych obrotach. Ponieważ Marketplanet ma za zadanie obniżanie kosztów zaopatrzenia, znaczny udział w działalności platformy ma doradztwo. A trzeba przyznać, że praca dla TP SA wiele nas nauczyła: mamy już doświadczenie w analizowaniu rynków i wyborze towarów oraz centralizowaniu zakupów i organizowaniu w pełni bezpiecznych aukcji elektronicznych. Wszystko to Marketplanet zaoferuje kolejnym klientom.
- Dla Centertela licytowaliście nawet samochody...
- To jeszcze jedno nasze doświadczenie. A przecież w pierwszej chwili wydawałoby się, że elektroniczna licytacja samochodów będzie bardzo trudna lub niemożliwa. Owszem, taka forma handlu wzbudza wiele emocji. Często jesteśmy przekonywani, że wielu towarów nie można kupować poprzez licytację i katalogi. W końcu nikt nie lubi obniżać cen. A jednak większość firm, które mówiły nam, że internetowa licytacja samochodów jest nierealna, posiada strony, na których przez Internet można auta zamawiać. Nadal za często traktujemy Internet jak fetysz. Tymczasem jest to narzędzie: jeżeli nie daje pieniędzy, to po co je stosować? Marketplanet pokazuje, jak dzięki Internetowi usprawniać działanie biznesu i oszczędzać. Internet może być znakomitym kanałem sprzedaży lub zakupów. W sieci można też prowadzić cenowe negocjacje, a ich powodzenie uzależnione jest tylko od prawidłowej konstrukcji oferty. Tak było w przypadku samochodów. Określiliśmy minimalne oczekiwania i zbiliśmy cenę o parę procent.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP