PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Możliwości Vantive Enterprise w zakresie obsługi klienta

Autor: Jan Kołodziej*
18-05-2001 00:00

Najistotniejsze jest zdefiniowanie najbardziej dochodowych procesów biznesowych związanych z obsługą klienta, takich jak prowadzenie kampanii marketingowych, procesu sprzedaży, rejestracja i obsługa zamówień wykonanych za pomocą faksu, telefonu, poczty elektronicznej, obsługa skarg klientów i tym podobnych. Szczegółowe definiowanie krytycznych procesów biznesowych w organizacji firmy pozwoli wiernie odwzorować je w aplikacji typu CRM i śledzić terminowość wykonania zadań wynikających z zaimplementowanego procesu biznesowego.

Wszelkie odchylenia związane z terminową obsługą klienta mogą być rejestrowane przez aplikację i stanowić podstawę tzw. "systemu wczesnego ostrzegania", który pozwoli zaalarmować kierownictwo firmy w przypadku przekroczenia dopuszczalnych odchyleń czasowych. Terminowa obsługa klienta może z czasem ulegać optymalizacji na podstawie zgromadzonych danych historycznych (na przykład część zadań w procesie biznesowym może zostać skrócona, inne zadania zostaną zaplanowane do realizacji równolegle itp.). Optymalizacja procesów biznesowych pozwoli w konsekwencji skrócić czas reakcji firmy na potrzeby klienta, a wiadomo, jak wpływa to na ogólny wizerunek firmy.
Kolejnym ważnym aspektem w obszarze operacyjnym aplikacji CRM jest maksymalizacja procesu sprzedaży z wykorzystaniem koncepcji nazywanych cross-selling i up-selling. Precyzyjne śledzenie procesów biznesowych to nie wszystko, do czego można wykorzystać aplikacje CRM. Zazwyczaj przy opisie aplikacji podkreśla się możliwość gromadzenia szerokiego zbioru informacji o pojedynczym kliencie. Informacje gromadzone o nim powinny być jednak warunkowane przez wymagania użytkownika aplikacji typu CRM i stanowić zbiór otwarty. Użytkownik aplikacji typu CRM musi mieć możliwość rozszerzenia zakresu informacji gromadzonych o klientach. Rozszerzający się zbiór informacji o pojedynczym kliencie może z czasem stać się podstawą do zainicjowania (pośrednio) ponownej sprzedaży produktu klientowi, którego firma już raz obsługiwała (cross-selling). Przykładem takiej sprzedaży może być np. zakup drugiego telefonu komórkowego przez małżonkę klienta, który pozwoli obu zainteresowanym osobom skorzystać z dodatkowego rabatu na usługi telekomunikacyjne. Po stronie sprzedawcy pojawia się zwiększona sprzedaż, a po stronie klienta możliwość skorzystania z preferencyjnych warunków zakupu. Sprzedaż taka nie doszłaby jednak do skutku gdyby nie szczegółowa informacja o kliencie.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP