PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Myśl inaczej - pracuj inaczej" e-Business Forum - Wiedeń

Autor: Marek Gabzdyl
10-09-2001 00:00

"Nowo wybudowane w stolicy Austrii centrum konferencyjno-zjazdowe Austria Center Vienna było miejscem, gdzie w dniach 19-20 czerwca odbyła się konferencja e-Business Forum organizowana przez firmę SAP AG. Myślą przewodnią konferencji były rozwiązania dla nowej "Nowej Gospodarki".

Nie tak dawno doświadczyliśmy załamania większości firm z grupy tak zwanej "New Economy", czyli firm działających w Internecie i poprzez Internet. Według organizatorów spotkania przyczynami krachu były między innymi brak wewnętrznej integracji procesów w działaniu witryn handlowych oferujących towary on line, a także niedostatecznie przygotowana oferta dostawców Internetu. Obecnie, aby przetrwać na rynku "New New Economy" firmy będą zmuszone skupić się na takich czynnikach, jak satysfakcja klienta, wydajność, efektywność oraz - również - zyskowność.
W konferencji wzięło udział ponad 1100 uczestników z Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji oraz z Polski. Eksperci SAP oraz użytkownicy rozwiązań tej firmy, tacy jak AVL, Böhler-Uddeholm, Eduscho, Jet2Web Internet, Telekom Poland podzielili się swoimi doświadczeniami w pracy z produktami firmy SAP. Dodatkowo, swoją ofertę przedstawiły na osobnych stoiskach takie firmy, jak m.in. Atos Origin, HP, IBM, KPMG, Microsoft i Siemens.
Konferencję podzielono na trzy równolegle toczące się sesje: "Zarządzanie relacjami z klientami", "Zarządzanie łańcuchem dostaw" i "Marketplaces and Portals". Ta ostatnia poświęcona została problemom handlu w Internecie. Wcześniej jednak wykład wygłosił dr Kjell A. Nordström, który w niekonwencjonalny sposób zainteresował słuchaczy swoją wiedzą na temat e-businessu, pytając: "Co mają ze sobą wspólnego" toalety i Internet? - Są potrzebne, ale niewystarczające do osiągnięcia przez przedsiębiorstwo sukcesu lub porażki". Podstawowymi regułami gry rynkowej pozostają nadal wydajność, personalizacja oferty i terminowość.
Interesującym punktem programu konferencji była zainscenizowana na żywo symulacja procesu kompletnego łańcucha dostaw na bazie oprogramowania mySAP.com: od fazy marketingu, poprzez sprzedaż internetową, serwis, skorzystanie z usługi telefonicznej obsługi klienta aż do dostawy produktu do końcowego użytkownika.
W trzeciej z równoległych sesji zaprezentowano polski projekt portalu internetowego "Marketplanet", inicjatywą "Telekomunikacji Polskiej SA", która zamierza poprzez Internet dokonywać 20% ogółu zakupów swoich dóbr. TP SA planuje w ten sposób zaoszczędzać rocznie do 100 mln złotych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP