PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na furgonetkę trzeba czekać

Autor: Adam Grabałowski
03-08-2007 00:00
Na furgonetkę trzeba czekać
Najlepiej sprzedawane marki samochodów dostawczych Zestawienie sprzedaży samochodów dostawczych

Nawet ponad rok może trwać kupno samochodu dostawczego dla firmy. Zarówno przedsiębiorstwo, jak i osoba prywatna muszą wziąć pod uwagę, że od ręki furgonetki czy nawet gołego podwozia kupić się nie da.

- Jeszcze tylko brakuje, żeby kartki wprowadzili - wzdycha Józef Bizoń, z firmy przewozowej spod Łodzi, który podwyższanego Mastera przyjechał załatwiać aż na Śląsk, do jednego z dealerów w Katowicach. Wiele wskazuje, że na nowe furgonetki będzie musiał zaczekać kilka miesięcy.
- Kartek co prawda nie ma, ale ruch w interesie ogromny - potwierdza Eliza Kruszewska z Biura Prasowego Renault Polska. - Już od zeszłego roku w segmencie furgonów, czyli Trafika i Mastera jesteśmy liderem na rynku. Dzięki tym modelom zdobyliśmy pierwsze miejsce z udziałem w rynku 14,81 proc. (3527 sprzedanych egz.). Na koniec maja pod względem sprzedaży pojazdów dostawczych jesteśmy na drugiej pozycji z udziałem 13,65 proc.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podaje dane z maja: sprzedano 3 966 pojazdów, o 5,4 proc. mniej niż w poprzednim miesiącu, natomiast o 20,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Łącznie od początku roku sprzedaż samochodów użytkowych wyniosła 19138 sztuk, o 30,4 proc. (4 458 aut) więcej niż przed rokiem. Spośród 19 marek, oferowanych na polskim rynku, 13 osiągnęło wyniki lepsze niż w ubiegłym roku, a 6 wykazało spadek, przy czym w pierwszej dziesiątce tylko jedna (Opel - 9. miejsce).

Liderem rynku pozostaje od dłuższego czasu Fiat (20,4 proc. udziału), którego pojazdy znalazły w ciągu pięciu miesięcy 3 894 nabywców, w tym 800 sztuk w maju. Drugą lokatę ponownie zajmuje Renault z wynikiem łącznym w wysokości 2 612 sprzedanych pojazdów. Jest to o 40,4 proc. więcej niż przed rokiem. Francuski producent zwiększył również swój udział w polskim rynku z 12,7 do 13,65 proc.

Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen, którego samochody kupiło od początku roku 2 429 klientów, co oznacza 38,6 proc. wzrostu w stosunku do ubiegłego roku. VW umocnił swoją pozycję na rynku, zwiększając udział z 11,9 do 12,7 proc. Zwraca uwagę majowy progres Nissana, który sprzedał 267 aut i jest to wzrost o 154,3 proc. w ciągu roku. Dzięki tak dynamicznie rosnącej sprzedaży japoński producent zwiększył udział w rynku z 2,8 do 4 proc. Jeszcze bardziej dynamiczne tempo wzrostu osiągnęła dziesiąta na liście najpopularniejszych marek Toyota. Spośród marek, z dalszych pozycji, wyróżniają się Mitsubishi i Ssangyong.

Sprzedawcy Nissana upatrują źródeł sukcesu w dobrej sprzedaży pickupa Navara, który nader często nabywany jest jako pojazd firmowy z możliwością pełnego odliczenia VAT-u. Niemniej skuteczna, mimo że raczej dyskretna, wydaje się promocja typowych pojazdów dostawczych (Primastar, Kubistar, Interstar), budowanych w dużej części wspólnie z Renault (m.in. silniki cdi).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP